رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت : با تامین زمین 12 و نیم هکتاری در جویبار، پردیس زیست فناوری برای فراهم کردن بستر فعالیت های تحقیقاتی شرکت های دانش بنیان ایجاد می شود .
کد خبر: ۴۲۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 22 May 2017
خبرگزاری موج، علی معتمدزادگان اظهار داشت : با توجه به کشاورزی بودن مازندران و نیاز به انجام فعالیت ها و امور تحقیقاتی پیرامون مسائل گیاهان ، ایجاد این پردیس و نتایج تحقیقات در این بخش می تواند بر روند فعالیت کشاورزان تاثیر بگذارد .
 
وی از پردیس به عنوان فضایی با امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی که توسط پارک علم و فناوری مهیامی شود ، نام برد و گفت : این فضا برای انجام امور تحقیقاتی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد .
 
رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت : با تامین زمین پردیس زیست فناوری استان هم اکنون با حمایت های اعتباری از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری عملیات اجرایی برای آماده سازی این فضا در حال انجام است.
 
وی بخشی از این امکانات را شامل ایجاد گلخانه هیدروفونیک (گلخانه کشاورزی گیاهان دارویی بدون خاک ) اعلام کرد و افزود: با آماده شدن این فضا و امکانات فرصت برای فعالیت شرکت های دانش بنیان فعال در این عرصه فراهم می شود.
 
معتمدزادگان با اشاره به آغاز فعالیت پارک علم و فناوری مازندران در سال 1389 با چهار شرکت دانش بنیان ، گفت : اکنون و پس حدود یک دهه فعالیت و رشد چشمگیر شرکت های دانش بنیان در این پارک اکنون به بیش ازیکصد شرکت افزایش یافته است .
 
وی همگام شدن شرکت های دانش بنیان در مسیر بین المللی را از دیگر دستاوردهای فعالیت های این نوع شرکت ها در استان مازندران برشمرد و افزود : با انجام مذاکرات با شرکت های دانش بنیان اندلوسیه اسپانیا ، شانگهای چین و پاندو اروگوئه زمینه همکاریهای دوجانبه فراهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار