کارگران این کارخانه از ایمنی و بهداشت لازم برخوردار نبودند و مسئولان متولی باید نظارتهای جدی و بیشتری در این زمینه انجام می دادند تا دچار این چنین حوادث و خساراتی نمی شدیم .
کد خبر: ۴۲۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 23 May 2017
"صابر فرخیانی"، یکی از کارگران کاخانه فولاد بویراحمد در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: اگر ما لباس ایمن و نسوز داشتیم، همکارانمان مصدوم نمی شدند و یا اگر مصدوم می شدند خیلی جزئی بود.

وی افزود: کارگران این کارخانه از ایمنی و بهداشت لازم برخوردار نبودند و مسئولان متولی باید نظارتهای جدی و بیشتری در این زمینه انجام می دادند تا دچار این چنین حوادث و خساراتی نمی شدیم .

فرخیانی بیان کرد: جنس کلاه ایمنی که در کارخانه فولاد بویراحمد استفاده می شود بی کیفیت و از نوع کلاه ایمنی در ساخت و ساز هاست .

این کارگر کارخانه فولاد بویراحمد خاطرنشان کرد: چرا باید کارگری که در کارخانه ذوب آهن و فولاد و در کنار کوره آهن کار می کند از لباس، کفش، ماسک، عینک و دستکش مناسب و ایمن برخوردار نباشد .

زرین کلاه یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز گفت: چرا ما باید در کوره آهن با دمپایی کار کنیم و لباس و کفش مناسب و ایمن نداشته باشیم .

" ناصر نصر"، یکی دیگر از کارگران این کارخانه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: کارخانه فولاد بویراحمد روزانه مسئول ایمنی دارد اما در شیفت شب مسئول ایمنی ندارد و در این کارخانه جعبه کمک های اولیه وجود ندارد .

وی افزود: کارگرانی که در کارخانه ذوب آهن و فولاد فعالیت می کنند باید جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شوند اما قراردادهای کارگران فولاد بویراحمد قرارداد یک کارگر عادی است .

این کارگر کارخانه فولاد بویراحمد با اشاره به فیلم منتشر شده در برخی رسانه ها و فضای مجازی در خصوص انفجار کوره فولاد بویراحمد خاطرنشان کرد: فیلم منتشر شده مربوط به یکی از انفجارهای کوره در اسفندماه سال 95 است و یکی از کارگرانی که هم اکنون بیش از 85درصد سوختگی دارد در فیلم منتشره از صحنه دور می شود که مشخص است این فیلم واقعیت ندارد .

" کمیل سمسامی"، یکی دیگر از کارگران کارخانه فولاد بویراحمد نیز به خبرنگار ایسنا گفت: اگر لباس نسوز و ایمنی داشتیم هیچ مشکلی برای کارگران این کوره که منفجر شد، پیش نمی آمد .

سمسامی اضافه کرد: باید برای کارگرانی که تازه مشغول به کار می شوند کلاس ها و دوره های آموزشی برگزار شود.

صابر مظاهری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: اکیپ­های کارشناسی دوباره به کارخانه فولاد بویراحمد اعزام شدند و در حال بررسی این حادثه هستند.

وی افزود: قبلا در خصوص ایمنی کارگران به این کارخانه تذکر داده شد اما بعضی اوقات کارگر لباس کار استفاده نمی­کرد و بعضی اوقات کارفرما کاهلی می­کرد و لباس و امکانات در اختیار آنها قرار نداد اما باید کار کارشناسی دقیق در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم نتیجه درست و کاملی اعلام کنیم، هم­اکنون نمی­شود تا انجام کار کارشناسی کسی را مقصر کرد.

مظاهری بیان کرد: به هر صورت عیب و ایرادی در کار بود که این مشکل پیش آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در گذشته بازرسان ما که به این کارخانه مراجعه می­کردند و از کارگران سوال می­شد که آیا امکانات و لباس ایمنی دارید اعلام می­کردند که امکانات ایمنی به ما داده می­شود اما حالا که حادثه پیش آمده کارگران اعلام می­کنند که ایمنی لازم را نداشتیم.

مظاهری اضافه کرد: نتیجه کار کارشناسی و بررسی ها را به مراجعه قضایی ارسال خواهیم کرد تا مراحل قانونی طی شود.

فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در جمع کارگران معترض فولاد بویراحمد در جلوی استانداری حاضر شد، گفت: کارگران کارخانه فولاد بویراحمد مدعی هستند که بخش زیادی از مطالباتشان پرداخت نشده و بیمه آنها به صورت موردی پرداخت شده است.

وی در خصوص رعایت اصول ایمنی در کار افزود: این کارگران اعلام کردند که مسائل ایمنی و بهداشت در این کارخانه رعایت نشده است.

محمدی بیان کرد: دنبال و پیگیر هستیم که طی جلسه­ای با حضور دستگاه­های متولی ازجمله اداره استاندارد، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم پزشکی(مرکز بهداشت)، کارفرمای کارخانه و نمایندگان کارگران آخرین وضعیت این کارخانه را بررسی کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در این جلسه آخرین وضعیت کارخانه فولاد بویراحمد در خصوص نظارتهایی که باید صورت می­گرفت و فراهم کردن شرایط ایمن برای کار، مورد ارزیابی و بررسی قرار می­گیرد.

محمدی تصریح کرد: مدیران دستگاههای متولی و کارفرما در این نشست باید گزارشی از عملکرد خودشان در خصوص این کارخانه ارائه دهند که در زمینه وضعیت این کارخانه و مدیریت آن تذکرات لازم را داده­اند یا نه.

وی ادامه داد: این جلسه طی هفته آینده تشکیل خواهد شد و با حضور کارفرما و نمایندگان کارگران تصمیم­گیری های لازم صورت می­گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: طبق قانون در صورت سهل­انگاری در هر حوزه­ای و از سوی هر کسی با متخلفین برخورد لازم انجام می­شود.

همچنین"داریوش دیودیده"، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر اولویت ما این است که کار درمان و معالجه مصدومان حادثه فولاد بویراحمد به صورت جدی پیگیری شود.

وی از مردم خواست که برای شفاء و نجات مصدومان این حادثه دعا کنند.

سید ذاکر سعیدی­ نژاد، رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج که این بیمارستان به عنوان مرکز ترومای استان است، در خصوص علت اعزام مصدومان انفجار فولاد بویراحمد به استان­های همجوار گفت: در این بیمارستان اقدامات اولیه برای مصدومان انجام شد اما یکی از دلایل اعزام 6مصدوم این انفجار بعلت شدت سوختگی مصدومان و تعداد زیاد آنها بود.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل اعزام این مصدومان درخواست و تاکید همراهان و خانواده­های آنان بوده است.

سعیدی­نژاد بیان کرد: دی­آی­سی­یو و آی­سی­یو سوختگی در این بیمارستان وجود دارد اما تعداد تخت های آن جوابگوی چنین حوادثی نیست و ظرفیت آن برای دو نفر است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عليرضااميري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
من يكي از نيرو هاي سابق شركت فولاد هستم كه بعلت بي مسوليتي و عدم توجه مسولين به ايمني و بهداشت كارگران و عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزد از شركت فولاد ياسوج بيرون امدم
به نظر من علت اصلي اسيب ديدن نيرو ها نبود ايمني مناسب هست چون نه وسايل ايمني مناسب داشتن و نه راه فرار از خطر و شركت فولاد ياسوج هيچگونه ايمني و استاندارد مناسبي ندارد و مقصر مسولين شركت هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار