دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به فعالیت 15 شرکت در فاز اول مجتمع پتروشیمی نگین مکران از اشتغالزایی جوانان چابهاری در این پروژه خبرداد.
کد خبر: ۴۲۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 23 May 2017
‌اکبر ترکان با اشاره به هدف گذاری نهایی برای تولید سالانه 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی در چابهار اظهار کرد: فاز اول مجتمع پتروشیمی نگین مکران با تولید سالانه 8 و نیم میلیون تن متانول در حال احداث است.
وی افزود: در این فاز 4 مجتمع تولید متانول ساخته می‌شود و برای بیش از 8هزار نفر در کلیه شرکت‌های زیر مجموعه فاز اول اشتغالزایی می شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور میزان کل سرمایه گذاری در پروژه پتروشیمی مکران را 18میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: فاز اول این پروژه در زمینی به مساحت 1200هکتار در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است.
ترکان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی خط انتقال گاز از نیروگاه ایرانشهر به این پروژه تاکید کرد: 285 کیلومتر طول خط گاز است که با سرمایه گذاری شرکت غدیر براساس زمان بندی تعیین شده در حال انجام است.
وی پتروشیمی را موتور صنعتی شدن چابهار خواند و گفت: تاکنون 8 واحد پایین دستی پتروشیمی در منطقه احداث شده که محصولات آن کاملا صادراتی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار