مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به ضرورت ایجاد دسترسی صحیح به محورهای مواصلاتی صدور مجوز ساخت و ساز بدون پیش‌بینی راه دسترسی ایمن در استان کرمانشاه ممنوع است.
کد خبر: ۴۳۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 25 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،بهمن خسروانی اظهار داشت: با توجه به ضرورت ایجاد دسترسی صحیح به محورهای مواصلاتی به منظور هدایت و کنترل مناسب وسیله نقلیه در زمان کاهش سرعت در خروجی‌ها و نیز افزایش سرعت در ورودی‌ها و براساس ماده هفت قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن ایجاد هرگونه راه دسترسی بدون دریافت مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.

وی افزود: صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز و ایجاد مستحدثات در محدوده یکصد متری بعد از حریم راه‌ها و خارج از آن بدون پیش‌بینی راه دسترسی ایمن و دریافت مجوز ساخت راه دسترسی توسط متقاضی براساس ضوابط آیین‌نامه‌های طرح هندسی راه و ایمنی راههای کشور و دفتر توسعه ایمنی راه و حریم ممنوع است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: به استناد مواد 6 و 17 قانون اصلاح ایمنی راه‌ها و راه آهن، مصوب سال 1379 هرگونه ساخت و ساز در حریم راه‌ها که مسبب بروز حوادث و سوانح جاده‌ای هستند تخریب می‌شوند.

وی افزود: در این راستا از سال گذشته تاکنون 6 حکم قضایی از دادستانی استان دریافت و ضمن تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و متجاوز به حریم راهها با متخلفان نیز برخورد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: در سال 95 در یک عملیات تخریب در مساحت 600 متر مربع، چهار مغازه واقع شده در روبه‌روی پلیس راه سرچک که در حریم راه غیرمجاز ساخته شده بودند تخریب شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار