استاندار مازندران گفت : تعزیرات و ناظران قاچاق کالا و ارز این استان باید بررسی کنند چتر نظارتی آنها تا چه حد تمام سطح استان را می پوشاند و در صورت نبود این چتر حمایتی گسترده، راهکارها ارائه شود زیرا این یک خلا جدی در مازندران است.
کد خبر: ۴۳۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 25 May 2017
 ایرنا ، ربیع فلاح روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود : قاچاق کالا تمام مردم را امروز درگیر کرده زیرا در بحث تولید داخلی و اشتغال تاثیر دارد اما در این عرصه نظارت همگانی یا گسترده ای در سطح استان لازم است که حس می شود، وجود ندارد.
 
وی ادامه داد : نمایندگان دستگاههای عضو کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید روی این موضوع تمرکز کرده و ابتکار عمل به خرج دهند و لازم است کمبودها و خلاهائی که وجود دارد دیده و رفع شود .
استاندار مازندران از قاچاق کالا به عنوان یک پدیده شوم نام برد و تاکید کرد : جلسات مشترک بین اعضای کارگروه و دست اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا، برای رفع ابهام بسیار مهم و تاثیرگذار و استفاده از ظرفیت اعضای کارگروه سازنده است.
فلاح خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مبلغان در ماه مبارک رمضان در مساجد و ارتباط چهره به چهره در اطلاع رسانی و آگاهی دهی مضرات قاچاق کالا استفاده شود تا از نظر آگاهی عمومی به اقناع برسیم.
وی افزود : دست اندرکاران فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با توجه به اینکه بحث فرهنگی بستر و زیربنای تلاش ها در تمامی زمینه هاست در این زمینه سرمایه گذاری های لازم را انجام داده و از طریق بیلبوردها و تلویزیون شهری اطلاع رسانی کنند.
استاندار مازندران همچنین خواستار هم افزایی بیشتر قوه قضاییه با حوزه تعزیرات و راه اندازی نرم افزار لازم برای این تعامل شد.
فلاح از مسئولان محیط زیست نیز خواست تا مکانی را برای امحاء کشفیات قاچاق بویژه کالاهای الکتریکی که تشعشعات سمی برای محیط زیست دارد، در نظر گرفته و به کمیسیون معرفی کنند و در صورت نبود چنین مکان مناسبی در استان مازندران با استان های همجوار از جمله سمنان و گلستان رایزنی صورت گیرد.
** جریمه 20 میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا در مازندران
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران نیز در این جلسه اظهارکرد : یکهزار و 515 فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا در سال گذشته در تعزیرات حکومتی تشکیل و بیش از 95 درصد آنها رسیدگی شد.
مهدی عباسی افزود : محکومین پرونده های قاچاق کالای این استان به 20 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند که 10 میلیارد ریال از این جریمه تاکنون وصول شده است.
وی با اشاره به بررسی و رفع ابهام و تبرئه 200 پرونده طی سال گذشته ، گفت : در این مدت همچنین یکهزار و 463 پرونده با موضوع قاچاق کالا مختومه شد که تعدادی از آنها از پرونده های سال های قبل بوده است.
عباسی تاکید کرد : از ابتدای امسال نیز تاکنون 197 فقره پرونده قاچاق کالا وارد تعزیرات حکومتی شده که قاچاقچیان به 2 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند و بیش از 60 درصد آن وصول شده است.
وی تعداد پرونده های تبرئه شده سال جاری را 20 فقره و تعداد پرونده های مختومه شده را نیز 212 فقره اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار