این بیمارستان دارای 12 بخش بستری، 16 اتاق عمل، 511 تخت مصوب با بخش‌های ویژه شامل 16 تخت ICU داخلی، هشت تخت ICU جراحی ، هشت تخت CCU ،NICU با 16 تخت، 10 تخت ICU جراحی قلب، دو اتاق عمل جراحی قلب و بخش فوق تخصصی قلب اطفال شامل تخت‌های CCU و بستری به همراه پاراکلینگ‌های مجهز شامل اندوسکوپی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، پاتولوژی، MRI، سی‌تی اسکن و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی است.
کد خبر: ۴۳۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 25 May 2017
به گزارش روابط عمومی بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل ، دکتر محمود صادقی رئیس این مرکز، به‌مناسبت نهمین سالروز افتتاح این مرکز، گفت: بیمارستان آیت‎ ا... روحانی در آغاز نهمین سال فعالیت خود افتخار دارد که به‌عنوان بزرگترین بیمارستان شمال کشور با بهره‌گیری از به‌روزآمدترین وسایل و امکانات به خدمت مردم مازندران بپردازد، با نگاهی کوتاه به آمار خدمات ارزنده این بیمارستان طی نه سال گذشته مشخص می‌شود که این مرکز همچون نگینی گرانبها مایه افتخار دانشگاه علوم پزشکی بابل و شمال کشور است.
 
وی افزود: این بیمارستان دارای 12 بخش بستری، 16 اتاق عمل، 511 تخت مصوب با بخش‌های ویژه شامل 16 تخت ICU داخلی، هشت تخت ICU جراحی ، هشت تخت  CCU ،NICU با 16 تخت، 10 تخت ICU جراحی قلب، دو اتاق عمل جراحی قلب و بخش فوق تخصصی قلب اطفال شامل تخت‌های CCU و بستری به همراه پاراکلینگ‌های مجهز شامل اندوسکوپی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، پاتولوژی، MRI، سی‌تی اسکن و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی است.
رئیس بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل  با بیان اینکه بیمارستان دارای بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز با دو اتاق عمل اختصاصی و بخش فوق تخصصی قلب اطفال است، تصریح کرد: جراحی‎های منحصر به فرد قلبی و پذیرش بیماران قلب اطفال از استان‌های مجاور و ارائه خدمت در این زمینه سبب افتخار استان مازندران است.
وی با اعلام اینکه در این بیمارستان در سال 96 شاهد انجام مطالعات ساخت و راه‌اندازی بخش دیالیز، پاویون مرکزی، بخش آزمایشگاهی کاردیوژنتیک، گسترش بخش آندوسکوپی است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان برای آنژیوگرافی با فراهم کردن فضای فیزیکی در آینده نزدیک دستگاه آنژیوگرافی دوم این مرکز نیز راه‌اندازی می‌شود.
دکترصادقی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های بیمارستان در حیطه پژوهشی، فعال کردن واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان است، ادامه داد: در حال حاضر 73 طرح تحقیقاتی در بیمارستان توسط اعضای هیأت علمی، دانشجویان و دیگر پژوهشگران در حال بررسی و اجرا است که امیدواریم با تقویت و ارتقای این واحد، شاهد ارائه و اجرای طرح‌های تحقیقاتی بالینی بیشتری باشیم.
وی اضافه کرد: از بدو تأسیس تاکنون تعداد بیماران بستری شده، 284 هزار و 517 نفر، تعداد موالید 21 هزار و 507 نفر، تعداد کل اعمال جراحی 65 هزار و 759 نفر، مراجعان به درمانگاه 1 میلیون و 141 هزار نفر بوده که شاهد دیگری بر وسعت خدمات ارائه‌شده در این مرکز هستیم.
رئیس بزرگترین بیمارستان شمال کشور گفت: تعداد مراجعان بیماران به اسکرین اورژانس تاکنون را 453 هزار و 619 نفر عنوان کرد و یادآور شد: تعداد جراحی‌های انجام‌گرفته در این بیمارستان در سال گذشته 13 هزار و 765 مورد بوده است.
وی متوسط درصد اشغال تخت‌های بیمارستانی را با توجه به افزایش تخت در سال 95 را 80 درصد عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از امتیاز‌های این مرکز وجود باند هلی‌کوپتر بوده که در صورت ضرورت و شرایط اورژانسی قادر به جابه‌جایی و انتقال بیمار از مسیر هوایی است.
دکترصادقی در پایان ابراز امیدواری کرد که روحیه حماسه‌ساز سوم خرداد که باعث حیرت جهانیان و مات شدن دشمنان شد همچنان در امورات ما جاری باشد و با تکیه به رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم گام‌های موثری در خدمت به مردم مازندران برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار