کد خبر: ۴۴۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 17 June 2017
تابناک گیلان / هفته دوم ژوئن ورزشکاران زیادی جشن قهرمانی گرفتند. در این بین اما جذاب‌ترین خبر برای ایرانیان، مقام دومی میثم طاهری در مسابقات نسکار یورو بود. این برای اولین‌بار است که یک ایرانی در مسابقات مهم اتومبیل‌رانی بین‌المللی صاحب مقام می‌شود.

رافائل نادال توانست با شکست سه بر صفر بر استن واورینکا، قهرمان رولان گاروس شود. تنیسور اسپانیایی برای دهمین‌بار قهرمان تنیس اپن فرانسه شد. در بخش بانوان یلنا اوستاپنکو با پیروزی دو بر یک برابر سیمونا هالپ، فاتح دومین گرند اسلم سال شد. تنیسور ۲۰ ساله برای نخستین‌بار قهرمان این بازی‌ها شد.

پس از این بازی‌ها رنکینگ تنیس جهان اعلام شد و نواک جوکوویچ دو پله سقوط کرد. تنیسور صربستانی در جایگاه چهارم قرار گرفت. نادال به رتبه دوم صعود کرد و اندی ماری و واورینکا به ترتیب در جایگاه نخست و سوم باقی ماندند. در این هفته ماریا شاراپوا اعلام کرد به علت آسیب دیدگی در تنیس ویمبلدون حضور نخواهد داشت. شکست راجرر فدرر در تنیس اشتوتگارت از دیگر اتفاقات مهم جهان تنیس بود. او پس از دو ماه به میادین بازگشت اما از توماس هاس آلمانی شکست خورد.

فینال NBA با قهرمانی تیم بسکتبال گلدن استیت وریرز به پایان رسید. این تیم توانست در پنجمین دیدار ۱۲۹ بر ۱۲۰ کلیولند کاوالیرز را شکست دهد و با کسب چهارمین پیروزی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. کوین دورانت ارزشمندترین بازیکن این بازی شد. رقابت‌های فرمول یک در کانادا برگزار شد و لوییس همیلتون با پشت سر گذاشتن حریفان خود به مقام نخست بازی ها مونترال دست یافت.

هفته سوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نیز به پایان رسید. تیم ملی ایران توانست در سومین بازی آرژانتین را سه بر دو شکست دهد و وضعیت خود را در جدول بهبود ببخشد. در پایان این هفته فرانسه با ۱۸ امتیاز صدرنشین شد و ایران در جایگاه هشتم قرار گرفت. هفته سوم در حال برگزاری است.

در جهان فوتبال، تیم ملی ایران با پیروزی دو بر صفر برابر ازبکستان توانست به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کند. شاگردان کارلوس کی‌روش دومین تیمی بودند که توانستند به این رقابت‌ها راه پیدا کنند. پیش از این برزیل به جام جهانی صعود کرده بود. در دیگر مناطق جهان نیز رقابت‌های انتخابی برگزار شد که در مهم‌ترین بازی‌ها انگلیس دو بر دو برابر اسکاتلند متوقف شد، آلمان با هفت گل سن مارینو را شکست داد، اسپانیا دو بر یک مقدونیه را مغلوب کرد و ایتالیا با پنج گل برابر لیختن اشتاین پیروز شد.

دیدار نهایی جام جهانی زیر ۲۰ سال نیز با قهرمانی انگلیس به پایان رسید. این تیم با شکست یک بر صفر ونزوئلا فاتح این بازی‌ها شد. ایتالیا نیز توانست با پیروزی در ضربات پنالتی برابر اروگوئه مقام سوم را کسب کند.

در این هفته سویا و رم سرمربیان خود را شناختند. ادواردو بریسو آرژانتینی هدایت سویا را بر عهده گرفت و اوزه‌بیو دی فرانچسکو سرمربی تیم ایتالیایی شد. در ادامه به عکس‌های برتر این بازی‌ها و دیگر رقابت‌ها اشاره می‌شود.

میثم طاهری در نسکار یورو

مسابقات اسب سواری در ملبورن

دنی پدروسا در رقابت‌های موتورسواری کاتالونیا

مراسم آغازین فینال رولان گاروس مردان

جشن قهرمانی گلدن استیت وریرز پس از شکست کلیولند کاوالیرز

بازیکنان تیم فرانسه در دیدار دوستانه برابر انگلیس. فرانسه ۹ نفره توانست مهمانش را سه بر دو شکست دهد

همیش کارگلین در مسابقات اسب سواری ملبورن

اریک یانگ بازیکن تیم بیسبال لس‌آنجلس آنجل

لبرون جیمز و کوین دورانت در فینال NBA

سخنرانی تورنبول (نخست‌وزیر استرالیا) درباره جام جهانی زنان ۲۰۲۳

بازیکنان تیم راگبی دراگون در سیدنی استرالیا

رقابت‌های موتور سواری در اسپانیا

لویس همیلتون در مسابقات فرمول یک مونترال

رافائل نادال در فینال رولان گروس

سم ووکس مهاجم تیم ولز در دیدار برابر صربستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

جان ولاسکس در رقابت‌های اسب سواری آمریکا

هواداران تیم کریکت پاکستان

دلی الی در دیدار تیم‌های انگلیس و فرانسه

روری مکلروی در مسابقات گلف آمریکا

جام قهرمانی بسکتبال NBA در دستان استفان کری

جام قهرمانی در دست‌های نادال

نیکل کیدمن مهمان ویژه فینال رولان گاروس

مسابقات اتومبیلرانی فرانسه

پل پوگبا در حال تمرین در اردو تیم ملی فرانسه

یک هوادار در مسابقات گلف آمریکا

رقابت‌های بیسبال در آمریکا

مسابقات اسب سواری در انگلیس

تیموتی پیترز در مسابقات اتومبیلرانی آمریکا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار