غفلت از یوسرن بی فردایی ایندگان است!
دکتر داود دومیری گنجی ریاست دانشگاه فناوری نوین آمل برای نهمین سال متوالی در جمع پراستنادترین پژوهشگران جهان قرار گرفت وطبق اعلام موسسه " تامسون رویترز" ایشان در سال ۲۰۱۶ بعنوان دانشمند برتر ایرانی انتخاب شد،
کد خبر: ۴۵۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱ 05 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، پروفسور داود دومیری ؛  یوسرن ، بااهدا جوایز  نظیر جایزه نوبل قویا با مرز وانحصار مبارزه می کند. فرصتی نصیبمان شد تا با این چهره شاخص مصاحبه ای داشته باشیم . گفتگوی خبرنگار تابناک را با این پروفسور مشاهده کنید:
 
بر اساس این گزارش، برای نهمین سال متوالی نام ریاست دانشگاه فناوری نوین آمل  "دکتر داود دومیری گنجی "  در جمع پراستنادترین پژوهشگران جهان قرار گرفت وطبق اعلام موسسه " تامسون رویترز" ایشان در سال ۲۰۱۶  بعنوان  دانشمند برتر ایرانی انتخاب شد، ایشان انقدر غرق علم است که به گفته خودش اگر منو رها کنی دوست دارم ۲۴ ساعت سرم درکتاب باشد اما لحظاتی که از علم ویا افرادعلمی با ایشان صحبت می شود ، گویی انچنان به وجد می اید و خرسندی ولبخند در سیما وسیرتش  به وضوح مشهود است
 
هشدار جالب دانشمند برتر مازنی و جهان 
 
 
 بعنوان اولین سوال بفرمایید  علت انتخاب جنابعالی درلیست یک درصد دانشمند برتر جهان چیست ؟
طبق روند هرساله ، موسسه " تامسون رویترز"  اسامی " پژوهشگران پراستناد"  دنیا را منتشر می کند. این موسسه سالانه نزدیک به ۳هزار پژوهشگر از سراسر دنیا در ۲۱ حوزه موضوعی  را به عنوان پژوهشگر  پراستناد معرفی می کندکه نام بنده  از سال ۲۰۰۸ تاکنون  در بین پژوهشگران پراستناد دیده می شود در سال ۲۰۱۴ در رده اول و سالهای بعداز ان  دومین پژوهشگر ایرانی حاضر دراین فهرست است که تاکنون بیش از ۷۰۰مقاله isiمنتشر شده و تعداد ارجاعات به مقالات من بیش از ۳۰هزار مورداست .
 
 
 در پرونده مدیریتی جنابعالی علاقه به حضور در سمینارهای علمی و همچنین برگزاری همایشهای و تجمیع نخبگان جهانی، مشهود است  علت گرایش تان به این سو چیست ؟
باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که علم هیچوقت زمین گذاشته نشود  و علم برای کشورمان ارزشمنداست  وبرای تحقق این ارمان طلایه داران علمی را دور هم جمع می کنیم  تا درصد دانشمندان علمی  کشور ما بالابرود  و بهمین منظور دفتر شبکه جهانی یوسرن  را در دانشگاه تخصصی  فناوریهای نوین امل  راه اندازی کردم .
 
لطفا مختصری از ماهیت وجودی وارتباطات  یوسرن با دانشگاههای ایران  بفرمایید ؟
یوسرن (USERN) شبکه ای جهانی آموزش و پژوهش های علمی است که دراوایل سال ۲۰۱۶ میلادی با ابتکار یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و باهدف گسترش آموزش و پژوهش های علمی ، اخلاق محور و بشردوستانه ‌ودر نهایت کمک به پیشرفت علم ، کار خودرا اغاز کرد، این شبکه که با شعار " علم بدون مرز" فعالیتش را شروع کرده ، خودرا به دانشگاه تهران محدود نساخت و خیلی سریع در سراسر ایران و حتی جهان گسترش یافت بطوریکه در شش ماهه نخست فعالیت رسمی این شبکه ۱۴۰ نفر از یک درصد دانشمندان برتر دنیا و یازده نفر از برندگان جایزه نوبل  عضو بورد مشاوران این شبکه شدند. تاکنون در چه زمینه هایی فعالیت داشته است ؟  اجرای پروژه های علمی بین المللی و بین رشته ای و همچنین ، ایجاد بستری برای ارتباط بهترمیان پژوهشگران جوان  و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه های پیش رو این شبکه است .
 
 
ایا  یوسرن موازی با بسیاری  از تشکهای علمی نیست ؟
خیر یکی از مزایای افزایش ارتباط دانشمندان جهان جلوگیری از اجرای پژوهش های تکراری و هدررفت  سرمایه های مالی و انسانی در دانشگاهها و پژوهشگاههای دنیاست .پژوهشگران عضو  شبکه یوسرن در مقالات خود Affiliation  دوم خودرا یوسرن معرفی می کنند وبه این ترتیب یوسرن به خانه ی دوم تمام پژوهشگران دنیا تبدیل می شود.
 
 
غایت دستاورد یوسرن چیست  ؟ 
یوسرن آینده ی خودرا در این می بیند که بتواند در سیاستگذاری‌های کلان علمی اثرگذار باشد و اجازه ندهد افرادی که هرگز از نزدیک ارتباطی بادنیای علم نداشته اند، سیاست های کلان هزاران دانشمند و پژوهشگر دنیا را تعیین می کنند در واقع یوسرن با متحدکردن پژوهشگران دنیا  در قالب یک شبکه جهانی  و باافزایش ارتباطات بین این افراد می خواهد نقش مهم و فعال در جهت گیری های پژوهشی و آموزشی دانشگاهها و پژوهشکده های دنیا ایفا کند.
 
 
  اکنون نحو تعامل اساتید با یوسرن در ایران  چگونه است ؟ 
یوسرن تنها مرکزی است که در ایران دانشمندان یک درصد دنیا رادر خودش قرار داده است و عموما از یونسکو حمایت می گیرد  و بنده هم  یکی از دفاتر مرکز علمی و پژوهشی  یوسرن  در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین امل افتتاح کردم   
 
 
آیاکشورهای دیگر دنیا یوسرن پذیرفتند ؟
بله اصولا یکی ازاهداف یوسرن ایجاد اتحاد بین دانشمندان جهان وبرای ارتقا علمی کشور ها می باشد و امسال نخستین همایش درفناوریهای نوین علوم در دانشگاه تخصصی در شهریورماه سال جاری  درکشور برگزار می شود.
 
 رویکرد دانشگاهیان با یوسرن چگونه بوده است ؟
دانشگاه تخصصی فناوری های نوین امل که بنده مسوولیت این مرکز را بعهده دارم  در ردیف دومین دانشگاهی درکشور هستیم که پس از دانشگاه تهران و همزمان با کشورهای فرانسه ، اوکراین والمان یوسرن را با همکاری یک درصد دانشمندان مازندرانی  برتر  دنیا افتتاح کردیم هرچند اندک سالی است که دانشگاه تخصصی فناوری های نوین امل اغاز بکار کرده است اما تلاش ما براین است که محققان برجسته را دراین دانشگاه گردهم بیاوریم و فعالیتهای انان را در عرصه جهانی به رویت همگان برسانیم  و چشم انداز ما  کسب عنوان دانشگاه فناوری نوین امل در ردیف یکی از دانشگاههای برتر دنیا در اینده نزدیک می باشد.و نقطه عطف این چشم انداز ، راه اندازی دبیرخانه شبکه جهانی اموزش و پژوهش های علمی یوسرن  مازندران دراین دانشگاه می باشد.
 
یوسرن جامعه هدفش بیشتر اساتیداست یا دانشجویان ؟
یکی از اهداف بزرگ  یوسرن  این است که جوانان و انهایی که فعالیتهای علمی ارزشمندی دارند جایزه هایی شبیه جایزه نوبل در خدمت این جوانان قرار گیرد تا  با متحدکردن گروهها ، علم را در جهان گسترش یابد.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
وجود این افراد مایه افتخار مازندرانی هاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
خدا دانشمندان خوب رو حفظ کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
چرا از این افراد دانشمند در سطح مدیران اول کشور استفاده نمیشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار