کد خبر: ۴۵۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 05 July 2017
باشگاه پرسپولیس ایران تنها تیم صعود کننده ایرانی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در عین ناباوری کشور عمان را برای میزبانی از الاهلی عربستان انتخاب کرد! این در حالی ست که نماینده های کشور سعودی پیش از این کشور عمان را برای مسابقات خود انتخاب کرده بودند!
 
در واقع این که یک کشور عربی بعنوان میزبان یک تیم ایرانی انتخاب می شود ضعف آشکار فدراسیون فوتبال و نیز باشگاه پرسپولیس را نمایان می کند .
 
البته اشتباه اصلی را فدراسیون فوتبال وقت در همان مرحله نخست مرتکب شد که زیر بار خواسته نامعقول سعودیها برای انجام بازی در زمین بیطرف رفت... هرچند که در اوائل مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان نگاه خوش‌بینانه‌ای به پرونده فوتبال ایران و عربستان داشتند اما واقعیت این است که فدراسیون فوتبال عربستان در وهله اول با به تعویق انداختن بازی‌های مرحله گروهی با نمایندگان ایران به اولین خواسته خود رسیدند.
 
باید واقع‌بین بود و قبول کرد که تا به اینجا فدراسیون فوتبال عربستان به خواسته خود رسیده است .
 
پرسش این است وقتی مسابقات کشورهای عراق ، سوریه و افغانستان با کشورهای دیگر در ایران در امنیت کامل برگزار می شود ، چگونه سعودیها مدعی هستند که در ایران امنیت وجود ندارد ؟
 
همان گونه که می دانیم شعار اصلی فیفا این است که ورزش از سیاست جداست و در واقع ورزش را عاملی برای نزدیکی مللهای مختلف می دانند .
 
به هر حال وقتی بازی‌های بسیار بین المللی که در ایران برگزار می‌شود بیانگر امنیت بسیار بالا و مثال زدنی کشورمان است که از این منظر در سطح بالاتری از بسیاری کشورهای پیشرفته جهان در اروپا و آمریکا قرار می گیرد ولی متاسفانه با وجود تاکید بر جدایی سیاست از ورزش از سوی نهاد های بین المللی فوتبال شاهدیم کنفدراسیون تحت تاثیر ونفوذ سعودی ها چنین رویه ای را ایجاد کرده است که امیدواریم در آینده نزدیک برچیده شده وبتوانیم بازی های خانگی را با حضور تماشاگران خودمان برگزار کنیم. می توان تاکید کرد که اگر فدراسیون کم کفایت کشورمان در همان وهله نخست زیر بار این حکم نمی رفت ، سعودیها مجبور بودند تحت هر شرایطی بازیهای خود را در ایران برگزار کنند و گرنه از سوی فیفا بازنده بازی اعلام می شدند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار