مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: از ۲۱۳ طرح پژوهشی استان در حوزه ملی تنها سه طرح درباره توسعه استان بوده است.
کد خبر: ۴۵۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 11 July 2017
به گزارش تابناک : احد جاودانی پیش از ظهر سه شنبه در نشست صمیمی با پژوهشگران و اهل قلم در نوشهر با بیان اینکه مازندران بیشترین شمار باسوادان کشور را دارد تصریح کرد: این درحالی است که از ۲۱۳ طرح ثبت شده در حوزه ملی تنها سه اثر مربوط به توسعه مازندران بوده و این شمار کم و ناچیز است.

وی با تاکید بر نقش ویژه اهل قلم در توسعه استان مازندران، خواستار پرداختن بیشتر اهالی فرهنگ و هنر به مسائل و موضوعات مرتبط با توسعه استان شد و گفت: ماندگاری فرهنگ به حوزه کتاب، علم و عقلانیت بستگی دارد و ملت‌هایی که به حوزه هنر و فرهنگ توجه کرده‌اند، ماندگار شده‌اند.

وی افزود: زیربنای تمدن اسلامی در گرو علم، اندیشه و توجه به فرهنگ بوده است نه به شمشیر و این امر ضرورت توجه به فرهنگ و هنر را الزامی می‌سازد.

جاودانی، با تاکید که ملت زنده و پویا به قلم وابسته است، اظهار داشت: ۲۰۰ مرکز علمی و دانشگاه با بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو در مازندران فعالیت دارد و از اینرو توجه به پژوهش در حوزه ادبیات و فرهنگ استان مورد تاکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حمایت از پایان نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی را از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و خواستار تشکیل بانک پژوهشی اهل قلم در استان شد و گفت: در برخی از شهرها از جمله ساری، شورای شهر توجه ویژه ای به حوزه فرهنگ داشته است و ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فرهنگ در ساری تصویب شده است.





منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار