استاندار مازندران از تصویب هزار و ۹۰۰ مصوبه برای رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 13 July 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح جلودار ظهر پنجشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن از تصویب ۱۹۰۰ مصوبه در استان برای رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در سال گذشته در مازندران خبر داد و گفت: بخش صنعت و معدن نقش موثری در سرنوشت کشور و استقلال اقتصادی دارد.

وی با اشاره اینکه بخش صنعت و معدن می‌تواند به رشد اقتصاد استان کمک بزرگی کند گفت: صنعت هم در توسعه کشاورزی و هم بهبود خدمات بسیار تأثیر گذار است.

وی کنترل نرخ تورم، نرخ ارز و نرخ سود بانکی و ثبات شاخص‌های اقتصادی کشور را از مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت تدبیر اعلام کرد و گفت: سیاست تعامل با دنیا در دولت تدبیر و امید زمینه توسعه سرمایه گذاری را فراهم کرد و به فرجام رسیدن برجام زمینه حضور سرمایه گذاران را در کشور فراهم نمود که نماد آنرا در حضور شرکت بزرگ توتال شاهد بودیم.

استاندار مازندران ادامه داد: مازندران در مسیر کریدور شمال – جنوب و دسترسی به بازارهای بین المللی فرصت‌های ارزشمندی برای افزایش تولید و اشتغال و صادرات دارد.

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: ما معتقدیم که بخش خصوصی محور و مدار توسعه استان است و همه باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت کنند و کنترل واردات و مبارزه با قاچاق دو رویکرد جدی دولت برای حمایت از تولید داخلی و افزایش اشتغال بوده است.

وی نرخ بیکاری مازندران را در زمستان سال گذشته ۱۲.۸ درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس نتایج مرکز آمار ایران این عدد در بهار ۹۶ با سه درصد کاهش به ۹.۸ درصد رسیده است.

فلاح با اشاره به کسب رتبه اول ارائه تسهیلات بسته رونق تولید در سال گذشته و آمادگی برای ارائه بسته‌های رونق تولید در سال جاری گفت: جهت گیری دولت اصلاح ساختار اقتصادی است و در این راستا ریل گذاری و مسیر اقتصاد کشور در جهت بهبود است.

وی ۱۹۰۰ مصوبه را در راستای رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان یادآور شد و گفت: اقتصاد نفتی و اقتصاد دولتی دو آسیب جدی برای توسعه اقتصادی کشور است که در هر دو بخش هم کاهش وابستگی به نفت در بودجه و هم واگذاری امور به بخش خصوصی اقدامات خوبی در این دولت صورت گرفته است.





منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار