خط لوله نفت ۳۳ اینچ تهران - ساری برای انجام عملیات سوآپ و انتقال نفت خام آزمایش شده و آماده بهره برداری در زمان متقضی است.
کد خبر: ۴۶۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 16 July 2017
خط لوله نفت ۳۳ اینچ تهران - ساری برای انجام عملیات سوآپ و انتقال نفت خام آزمایش شده و آماده بهره برداری در زمان متقضی است.
 
 شانا، مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: این خط لوله که مدتها متوقف بود، هم اکنون مورد آزمایش قرار گرفته و برای انتقال نفت خام آمادگی کامل دارد.
 
داریوش امیرسرداری گودرزی گفت: علاوه بر آمادگی نیروی انسانی، تجهیزات نیز مورد آزمایش قرار گرفته و آماده انتقال ایمن و پایدار نفت است.
 
وی با اشاره به اینکه طرح سوآپ نفت خام میدانهای آسیای میانه و حاشیه خزر از طریق خط لوله ۳۲ اینچ نفت خام و پایانه نفتی نکا انجام می شود، گفت: این خط مدتها متوقف بود و البته هنوز نیز دستور عمل اجرای طرح سوآپ به این شرکت ابلاغ نشده است.
 
او همچنین از پروژه تغییر مسیر ۴۵ کیلومتر خط لوله نفت در منطقه شمال به عنوان یک پروژه مهم نام برد و افزود: از آنجایی که این خط از مناطق سخت گذر عبور داده شده و از لحاظ ایمنی در معرض تهدید رانش زمین و تجاوز به حریم قرار دارد، لازم است که جابجا شود.
 
حفظ حریم خطوط لوله نفت به هر قیمتی
 
گودرزی بر اهمیت توجه به حفظ حریم عملیاتی خطوط لوله نفت در منطقه شمال اشاره کرد و گفت: حریم ایمنی مناطق باید حفظ شود، به همین منظور این شرکت برنامه ریزی های مالی و عملیاتی برای آزاد سازی حریم در دست اجرا دارد.
 
وی جلوگیری از کشت، درخت کاری و ساخت و ساز در حریم لوله منطقه شمال را به عنوان مواردی نام برد که از آن طریق خودروهای عملیاتی می توانند دسترسی آسانی به خط داشته باشند.
 
گودرزی گفت: از آنجایی که خطوط لوله نفت منطقه شمال از جنگل، کوهستان، اراضی کشاورزی و رودخانه های مهم عبور می کنند، ریسک آن چندین برابر است، به همین دلیل شرکت به نگهداری از این خطوط، حفظ حریم و بهره وری از آن، نگاه ویژه ای دارد.
 
مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به توصیه وزارت نفت به وزارتخانه های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، نیرو و کشور گفت: برای انجام هرگونه دخل و تصرف و اجرای پروژه در مناطق مختلف باید از مناطق یازدهگانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران استعلام گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه انتقال پایدار با حداکثر ظرفیت در حال انجام است، گفت: انتقال انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین، بنزین سوپر، نفت سفید، نفت گاز و نفت جت به مبادی پخش کشور و انتقال نفت خام به عنوان خوراک پالایشگاه ها، تامین سوخت ۱۴ نیروگاه، تامین خوراک تعدادی از واحدهای پتروشیمی، همچنین سوخت رسانی به تعدادی از فرودگاه های مهم کشور به صورت ایمن تداوم دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار