سفیر ارمنستان هنگام بازدید از مزرعه نمونه ملی پرورش گل و گیاهان زینتی و شرکت لبنی دوشه هراز در آمل، گفت: با افزایش روابط و ایجاد باور دو جانبه، می‌توان موفقیت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مبادلات تجاری میان ارمنستان و ایران از طریق مازندران به دست آورد.
کد خبر: ۴۶۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹ 17 July 2017
 سفیر هراز، آرتاشیس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران هنگام بازدید از مزرعه نمونه ملی پرورش گل و گیاهان زینتی و شرکت لبنی دوشه هراز در آمل، گفت: به علت نبود اطلاعات و شناخت کم از توانمندی‌های تولیدی و ظرفیت‌های گردشگری میزان سرمایه گذاری میان 2 کشور ایران و ارمنستان با وجود همسایگی و نزدیکی مرزی به یکدیگر بسیار پایین است.
 
 
 
وی در ادامه اظهار کرد: با افزایش روابط و ایجاد باور دو جانبه، می‌توان موفقیت‌های قابل توجهی در زمینه‌های مبادلات تجاری میان 2 کشور ارمنستان و ایران از طریق مازندران به دست آورد.
 
 
 
سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به میزان سرمایه گذاری میان ایران و ارمنستان اعلام کرد: در صورت فراهم شدن این فرصت، فعالان 2 کشور می‌توانند تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از تجربه‌های موفقیت تجار و بازرگانان مازندران بهره‌مند شوند.
 
 
 
تومانیان با اشاره به اینکه جمهوری ارمنستان به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا می‌تواند دروازه بزرگ ایران برای ورود به بازارهای اروآسیا باشد، اضافه کرد: البته اتحادیه اروآسیا مذاکراتی را در سال‌های گذشته با ایران داشته و می‌تواند از فرصت و ظرفیت‌های ایجاد شده با ارمنستان، حجم مبادلات صادراتی خود را افزایش دهد.
 
 
 
معاون هماهنگی اموراقتصادی و منابع انسانی استاندار مازندران در این بازدید از آمادگی این استان برای میزبانی از فعالان اقتصادی و تجار ارمنستان در راستای افزایش مراودات تجاری 2 کشور گفت و افزود: مازندران با بهره‌مندی از پتانسیل‌های مختلف در حوزه‌های تجاری، اقتصادی از جمله وجود سه فرودگاه، بنادر به ویژه بندر امیرآباد، ساحل و مناطق گردشگری بستر مناسبی برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.
 
 
 
حسن خیریان پور ادامه داد: مازندران اکنون در حوزه محصولات کشاورزی و ماشین آلات، سیمان و موادغذایی دارای آمادگی و توان واردات به کشور ارمنستان است.
 
 
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه حجم مبادلاتی میان ایران و ارمنستان هم اکنون به حدود 200 میلیون دلار در سال رسیده است، گفت: سهم مازندران در این مبادلات کمتر از 10 درصد و شامل سیمان، محصولات کشاورزی و موادغذایی و ماشین آلات است.
 
 
 
محمد محمدپور عمران ادامه داد: اگر تعرفه‌های گمرکی از سوی ارمنستان اصلاح و یا کمتر شود، بیش از 20 شرکت تولیدی و برتر مازندرانی مطرح در کشور، آماده همکاری‌های گسترده در سطح بسیار بالایی در بازارهای کشور ارمنستان است.
 
 
 
وی با عنوان اینکه ارمنستان به‌عنوان یکی از همسایه‌های شمالی مازندران در صادرات انرژی به کشورمان نقش مهم و کلیدی دارد، تصریح کرد: ارمنستان می‌تواند دروازه صادرات محصولات کشاورزی، ماشین آلات و موادغذایی به بازارهای این کشور و کشورهای اورآسیا باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار