رییس اداره سنجش آموزش و پرورش مازندران خبرداد:
نظام آموزش و پرورش یک سیستم یا مجموعه کل که دارای ورودی و خروجی است که شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه بازخورد و تصمیم گیری باید در این سیستم مطرح و ارائه کار شود. وظیفه مهم اداره سنجش منوط به ارزشیابی تحصیلی و روش سنتی است در واقع این روش همان برگزاری آزمون و اجرای درست امتحانات است.
کد خبر: ۴۶۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 17 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، رییس اداره سنجش و ارزشیابی با بیان اینکه جشنواره استانی تجربیات برتر حوزه سنجش و ارزشیابی برای نخستین بار فقط در استان مازندران برگزار شد، گفت: از ۵۵ مقاله ارسالی تجربیات برتر در حوزه ی سنجش و ارزشیابی تحصیلی ۸ اثر منتخب استانی برگزیده شد.
 
جعفر عموزاد در نخستین جشنواره تجربیات برتر سنجش و ارزشیابی که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در سطح استان مازندران انجام شد و در سال های گذشته  به صورت کشوری برگزار می شد، اظهار داشت: وظیفه مهم اداره سنجش منوط به ارزشیابی تحصیلی و  روش سنتی است در واقع این روش همان برگزاری آزمون و اجرای درست امتحانات است.
 
این مسئول هدف از ارزشیابی تحصیلی در برنامه توسعه پنجم  را نظام تضمین کیفیت یاد کرد و اذعان داشت: این طرح جامع نظارت است که ۵ سال متوالی در حال انجام بوده و در تجربیات برتر فاقد بار مالی است. در سال گذشته به دلیل اینکه به صورت کشوری انجام می شد دارای تأمین اعتبار بود اما به دلیل اینکه  امسال این طرح  تنها در استان مازندران اجرا شد بدون بار مالی است.
 
وی هدف اصلی طرح تجربیات برتر را آگاهی از عملکرد کارکنان، ابتکارات فردی معاونان، مدیران و معلمان در حوزه ی آموزش و پرورش ذکر کرد و تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش یک سیستم یا مجموعه کل که دارای ورودی و خروجی است که شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه بازخورد و تصمیم گیری باید در این سیستم مطرح و ارائه کار شود.
 
عموزاد از تبادل تجربه کارکنان و سایر قسمت های آموزشی به عنوان مهم ترین هدف این مجموعه یاد کرد و خاطر نشان ساخت: اگر یک طرح به عنوان تجربه برتر انتخاب شد به کل کشور ارائه می شود تا منجر به تغییر روش و توان فکری معلمان شود. مقاله هرچه موردی باشد و در جهتی حرکت کند که منجر به حل مشکل شود در این صورت گره گشا خواهد بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار