رئیس سازمان چای با اشاره به پایان مرحله اول چین دوم برداشت برگ سبز چای از باغ های گیلان و مازندران گفت: تاکنون 78 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور خریداری شده است.
کد خبر: ۴۶۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 17 July 2017
به گزارش تابناک : محمدولی روزبهان روز دوشنبه ارزش اقتصادی این میزان برگ سبز چای را یک هزار و 550 میلیارد ریال عنوان و 52 درصد آن را درجه یک و بقیه را درجه دو ذکر کرد.
وی ادامه داد: تاکنون افزون بر 810 میلیارد ریال به چایکاران پرداخت شده و 740 میلیارد ریال دیگر نیز در حال پرداخت است که بتدریج به حساب آنان واریز می شود.
به گفته رئیس سازمان چای، سال گذشته در همین زمان، فقط 270 میلیارد ریال به چایکاران پرداخت شده بود که پرداخت امسال، سه برابر سال گذشته است.
روزبهان در رابطه با کیفیت چای نیز خاطرنشان کرد: کیفیت چای در سال جاری بسیار مناسب است و استقبال بالایی از چای خشک تولید داخلی شده است. 
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه آغاز می شود.
استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.
از سوی شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 ، مبلغ 26 هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه 2 ، 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است.
سال گذشته 139 هزار و 228 تن برگ سبز چای شامل 29 درصد درجه یک، از باغ های گیلان و مازندران برداشت شد که از این میزان، 31 هزار تن چای خشک بدست آمد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) واقع شده و سازمان چای کشور، در این شهرستان مستقر است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار