تابناک: متاسفانه نرخ رشد ساخت‌و‌ساز ساختمان با 16 درصد منفی با رکود مواجه است و حجم پروژه‌های عمرانی نیز با توجه به کاهش درآمدهای دولت کم شده است، این مسائل کارخانه ذوب آهن اصفهان را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۴۶۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 19 July 2017
تابناک اصفهان: رکود در ساخت و ساز و کاهش مصرف میلگرد در کشور سبب شده تا واحدهای تولیدی فولاد که فقط در این زمینه فعال هستند، با مشکلات مالی ناشی از عدم فروش مواجه شوند.
 
 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: تولیدات این مجموعه باید به ۵میلیون تن درسال برسد تا میزان سود آوری آن افزایش یابد در حال حاضر تولید این شرکت ۲ و نیم میلیون تن در سال است.

حمیدرضا فولادگر درخصوص شرایط و میزان بدهی ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: در جلسه‌ای که هفته گذشته در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و مدیران مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص برگزار شد قرارشد یک کارگروه در جهت رفع مشکلات تشکیل شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تایید میزان بدهی 6هزار میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان، گفت: اکثر میزان بدهی این مجموعه به بانک‌ها است این شرکت در سال‌های اخیر به دلیل رکود فعالیت‌های ساخت‌وساز، ساختمانی و پروژه‌های عمرانی سودآوری نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشتر تولید کارخانه ذوب ‌آهن اصفهان تیرآهن و میلگرد است که در پروژه‌های عمرانی و ساختمان سازی مصرف می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه نرخ رشد ساخت‌و‌ساز ساختمان با 16 درصد منفی با رکود مواجه است و حجم پروژه‌های عمرانی نیز با توجه به کاهش درآمدهای دولت کم شده است، این مسائل کارخانه ذوب آهن اصفهان را با مشکل مواجه کرده است.

وی، اضافه کرد: به دلیل بروز این مشکلات این کارخانه به صادرات محصولات خود روی آورد اما صادرات نیز پاسخگوی کامل نیاز این مجموعه نبود.

فولادگر افزود: ذوب آهن با تکنولوژی قدیمی در حال فعالیت است و با اصلاح تکنولوژی و طرح توازن نیز زمان بسیاری نیاز بود تا تولیدات این شرکت افزایش یابد، تولیدات این مجموعه باید به 5میلیون تن درسال برسد تا میزان سود آوری آن افزایش یابد در حال حاضر تولید این شرکت 2 و نیم میلیون تن در سال است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید و تکنولوژی این مجموعه باید افزایش یابد، تصریح کرد: همه موارد باید دست به دست هم دهد تا این مجموعه به سود آوری برسد و از این بحران خارج شود، با پیگیری‌های زیاده که شد تولید ریل برای سیستم ریلی کشور به ذوب آهن اصفهان واگذار شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درست است که بخش عظیمی از بدهی این مجموعه به سیستم بانکی است اما دولت به تنهایی نمی‌تواند آن را بر عهده بگیرد، خاطرنشان کرد: دولت با روش افزایش میزان صادرات و تهاتر بدهی این مجموعه با سازمان تامین اجتماعی با  توجه به اینکه سهام‌دار عمده ذوب آهن شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است می‌تواند به این مجموعه کمک کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار