دراین طرح هدف این است که آدرس استاندارد برای همه مکان‌ها، تخصیص طول و عرض برای ساختمان‌ها ، اطلاعات مکانی و هویتی،پولی و بانکی در این سامانه تجمیع شود و در نهایت به مکان هوشمند دست یابی پیدا کنند.
کد خبر: ۴۶۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 19 July 2017
پنجمین سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور در کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت ایده گستر گفت: تاکنون این سامانه در استانهای اصفهان، البرز، گیلان و اردبیل به بهره برداری رسیده است.
محسن شکوری افزود: سهولت فرایند مربوط به املاک و صدور پروانه ساخت و ساز و استعلام ها، یکپارچه کردن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، اعمال مدیریت و نظارت بر فرآیند صدور مجوزها، قطع ارتباط ارباب رجوع و کارکنان و امکان ارزیابی و مقایسه عملکرد دستگاه‌ها و استان‌ها از جمله مهترین مزایای بهره برداری از این سامانه است.
وی گفت: سالانه سه میلیون مجوزساخت و ساز، ۲۴ میلیون محاسبات و ۳۸۰ هزار رای کمیسیون‌های مختلف مربوط به املاک در کشور انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت ایده گستر افزود: درطرح سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک کشور، ۸۲ هزار و ۵۰۰ مهندس از سازمان نظام مهندسی عضو هستند و حدود ۲۰۰ هزار کاربر دراین طرح آموزش خواهند دید.
محسن شکوری گفت: هم اکنون استعلام‌ها به روش ناامن و غیر یکپارچه انجام می شود که قابل نظارت و مقایسه نیست.
وی افزود: ۴۶ هزار و ۷۰۲ دستگاه اجرایی در کشور، مشمول طرح ساماندهی یکپارچه سازی مدیریت املاک هستند.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و معاون وزیر ارتباطات هم در مراسم راه اندازی این سامانه گفت: سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک از زمین خواری، رابطه بازی و اجحاف جلوگیری می‌کند.
حسین مهری با اشاره به سامانه GNF یا سامانه یکپارچه سازی مدیریت شهری هم افزود: یکپارچه سازی نشانی املاک، ترسیم محدوده‌های گشت‌های پستی در نقاط شهری و روستایی کشور و تعیین مختصات جغرافیایی کدهای پستی از مهمترین مزایای این طرح است.
وی گفت: در سه سال اخیر ۳۳۰ هزار رکورد در کشور در نظر گرفته شد که از این تعداد، ۲۲۰ هزار رکورد شهری و ۱۱۰ هزار رکورد روستایی است.
دراین طرح هدف این است که آدرس استاندارد برای همه مکان‌ها، تخصیص طول و عرض برای ساختمان‌ها ، اطلاعات مکانی و هویتی،پولی و بانکی در این سامانه تجمیع شود و در نهایت به مکان هوشمند دست یابی پیدا کنند.
پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در این مراسم گفت: این سامانه می‌تواند در حوزه تکریم ارباب رجوع و کوتاه کردن زمان پاسخگویی و خدمات رسانی بهتر به مردم تحول ایجاد کند.
حسن زاده مدیرکل پست استان هم دراین مراسم درباره راه اندازی سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک گفت:کهگیلویه وبویراحمد، نخستین استانی است که تفاهم نامه طرح GNF را امضاء کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار