قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش چشمگیری روبرو شد و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است.
کد خبر: ۴۶۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 22 July 2017
به گزارش تابناک : بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 9.40 دلار افزایش معادل 0.8 درصد رشد به بیش از 1254 دلار رسیده است. این بالاترین قیمت جهانی طلا از 23 ژوئن به شمار می رود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 2.2 درصد افزایش داشته است. قیمت این فلز گرانبها طی هفته قبل از آن نیز با افزایش 1.5 درصدی همراه شده بود.
نعیم اسلم تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه "تینک مارکتس" بریتانیا در این باره تاکید کرد: تیم کاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال فروپاشی است و تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز فشار زیادی را بر کاخ سفید وارد کرده است.
شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز گذشته از سمتش استعفا کرده است. مخالفت وی با استخدام آنتونی اسکاراموچی به عنوان دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از سوی ترامپ علت اصلی استعفای اسپایسر بوده است.
تنش های سیاسی در کاخ سفید و نگرانی ها نسبت به ادامه تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش یابد.
برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که انتظارات تورمی و نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به ناکامی ترامپ در اجرای سیاست های مالی و اقتصادی مورد نظرش، تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت طلا در شش ماه نخست امسال داشته است.
با شکسته شدن سطح مقاومتی 1250 دلاری برای هر اونس طلا این احتمال وجود دارد که قیمت این فلز گرانبها طی روزهای آینده نیز با افزایش بیشتری روبرو شود. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی با کاهش 0.4 درصدی روبرو شده است.
اسلم افزود: در صورت ادامه روند نزولی ارزش دلار این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1300 دلار در هر اونس افزایش یابد.
به نظر می رسد نگرانی ها نسبت به کاهش احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند فشار بیشتری را بر ارزش دلار وارد کرده و این عامل نیز به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.





منبع : سایت طلا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار