"ائل گلی" یا "شاه گلی" یکی از زیباترین و مهم ترین تفرجگاههای شهر تبریزه و به معنای استخر مردم می باشد . ترکیب پارک ائل گلی بعنوان نمونه ایی از باغات ایرانی نباید بیش از این تخریب شود و این روزها در آستانه تخریب است.
کد خبر: ۴۶۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 22 July 2017
به گزارش تابناک : "ایل گلی" یا "شاه گلی" یکی از زیباترین و مهم ترین تفرجگاههای شهر تبریزه و به معنای استخر مردم می باشد . ترکیب پارک ائل گلی بعنوان نمونه ایی از باغات ایرانی نباید بیش از این تخریب شود و این روزها در آستانه تخریب است.از این رو برخی مسئولین به تخریب این جاذبه گردشگری واکنش نشان داده اند. 

مهندس ایرج شهین باهر رئیس کمیسیون عمران وتوسعه شورای اسلامی کلان شهر تبریز در جلسه کمیته فنی شهرتبریز اظهار داشت : پارک ائل گلی بعنوان نمونه ایی از باغات ایرانی که از گذشتگان به ارث برده ایم در طول سه دهه گذشته متاسفانه دستخوش تغییر وساخت وساز قرار گرفته و سطوح سبز آن بیش از اندازه تخریب شده است،

این در حالی است که این باغ زیبا میتوانست بعنوان الگوی کاملا شرقی و باطرح منحصر بفرد بیش از این بعنوان جاذبه گردشگری در سطح فراملی نقش ایفا کند .

وی ضمن مخالفت ،در رابطه با طرح ارائه شده مشاور جهت ساماندهی وایجاد ورودی از ضلع شمال غربی پارک گفت :اینکه امروزه در طراحی پارکها سطح عظیمی از پارکها به پیاده رو سازی واستفاده از مصالح سنگ وبتن وموزائیک اختصاص میابد جای انتقاد بوده وضرورت دارد این نوع نگرش در احداث پارک تغییر یابد، زیرا بجای ایجاد فضاهای سبز وتلطیف محیط ،سطوح بتن وسنگی و زمخت را در سطح پارکها افزایش میدهیم واز طرفی هزینه های ایجاد فضاهای سبز پارک را که در صورت نگهداری ارگانیک باغات با کمترین بودجه قابل انجام است را صدها برابر افزایش میدهیم . 

 باهر افزود : امروزه درکشورهای توسعه یافته پارکهای منطقه ایی حتی محله ایی را با شرایط ارگانیک ایجاد ونگهداری میکنند وشما حجم عظیمی از سنگ و بتن و جدول و نیمکت وسایر عناصر هزینه بر وغیر طبیعی را مشاهده نمی کنید.

لازم به توضیح است این پارک در استان آذربایجان شرقی و در 7 کیلومتری مرکز شهر تبریز واقع شده است.




منبع : تیترشهر 
برچسب ها: ائل گلی ، شاه گلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار