شهرام عبدلی:
سریال«پرستاران» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، تهیه‌کنندگی داود‌هاشمی و با قلم علیرضا افخمی این شب‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود. سریال پربازیگری که دارای داستانی اصلی و چند داستان فرعی است.
کد خبر: ۴۶۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ 22 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری صبا،در داستان اصلی بازیگران شناخته‌شده‌ای از جمله امين زندگانى، لیندا کیانی، عاطفه رضوی، فاطمه گودرزی و... حضور دارند. همچنین در کنار این‌ها بازیگرانی برای داستان‌های فرعی در اپیزودها ایفای نقش می‌کنند. شهرام عبدلی یکی از بازیگران این سریال است که در ادامه گفت‌وگوی او درباره نقش و کلیت کار می‌خوانید.

فصل دوم سریال«پرستاران» هر شب روی آنتن می‌رود تا کنون چه بازخوردهایی درباره این مجموعه گرفتید؟

برای بازی‌کردن در سریال«سردلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در یزد بودم و از بازخوردها خبری ندارم، ولی ژانر «پرستاران» از آن دست سریال‌های عامه‌پسند نیست؛ یعنی مانند سریال‌های طنز که اغلب مردم آن را دنبال می‌کنند نیست ولی بیننده‌های خاص خودش را دارد.

فکر می‌کنید داستان به‌لحاظ محتوایی آن‌قدر ظرفیت دارد که به فصل دوم کشیده شود؟

اصولا تماشاچی دنبال سریال‌هایی که در آن اتفاقات خاصی رخ نمی‌دهد نخواهد رفت زیرا اکت،‌ حرکت، اتفاقات خارق‌العاده و بحران‌ها روی درام خیلی تاثیر دارند. هدف اصلی این درام تنها پرداختن به موضوع پرستاران،‌ پزشکان و حواشی آن‌هاست. فکر می‌کنم اگر «پرستاران» در همان فصل اول تمام می‌شد بهتر بود.

فصل اول «پرستاران» به‌دلیل زمان نامناسب در پخش نتوانست مخاطب زیادی جذب کند، اما زمان مناسبی برای پخش فصل دوم آن در نظر گرفته شده است با این تفاصیل فکر می‌کنید فصل دوم مخاطب بیشتری داشته باشد؟

بله؛ خوشبختانه فصل دوم در زمان مناسب‌تری پخش می‌شود و کاش این امکان وجود داشت که فصل اول دوباره پخش شود و پس از آن فصل دوم را ببینیم ولی چون قبلا پخش‌شده دیگر تکرار آن را پخش نکردند. 

شما همکاری با هر دو کارگردان این پروژه را تجربه کردید، سلیقه کاری شما به کدام یک نزدیک‌تر است؟

در ابتدا علیرضا افخمی، کارگردانی این کار را به عهده داشت و از اواخر فصل اول شهرام شاه حسینی جایگزین او شد تا افخمی با فراغ بال بیشتری داستان را بنویسد. اولین بار بود که من با افخمی و شاه‌حسینی کار می‌کردم اما این تجربه بسیار خوشایند بود زیرا هر دوی آن‌ها افرادی کاربلد و ارزشمند هستند. سلیقه‌ام نیز به سلیقه هردو کارگردان نزدیک است. علیرضا افخمی به ادبیات گرایش بیشتری دارد به‌دلیل این‌که او اول نویسنده و بعد کارگردان است، شهرام شاه‌حسینی نیز تجربه و سابقه بسیار خوبی در کارگردانی دارد و تاکنون کارهای خوبی ساخته است. ضمن این‌که افخمی و شاه‌حسینی با یکدیگر همفکری داشته‌اند، اینطور نبود که دور از هم باشند، خود مختار عمل کنند و همیشه مثل یک تیم با هم کار کردند. به‌همین دلیل افخمی برای ادامه این کار شهرام شاه‌حسینی را انتخاب کرد چون سال‌هاست باهم کارکرده‌اند و همدیگر را می‌شناسند.

به‌نظرتان در کشور ما سریال‌هایی که به فصل‌ دوم و ‌سوم می‌رسند چقدر مخاطب دارند؟ آیا مردم این نوع کار‌ها را می‌پسندندیا ترجیح می‌دهند سریال‌های اپیزودیک ببینند؟

به‌هیچ عنوان با سریال‌های اپیزودیک موافق نیستم. سریال را باید مانند کارهای آمریکایی در سیصدقسمت آن را دنبال کنید؛ یعنی آن‌قدر هیجان و جذابیت داشته باشد که مخاطب را تا بیش از سیصدقسمت به‌دنبال خودش بکشاند. سریال به‌معنی دنباله‌دار بودن است این‌که داستان در یک قسمت تمام شود شبیه کارهای سینمایی خواهد شد. به‌شخصه با کارهای اپیزودیک موافق نیستم زیرا مخاطب می‌گوید این قسمت را هم دیدم و تمام شد اگر قسمت‌های آینده را نبینم چیزی را از دست نمی‌دهم.

خودتان چقدر این گونه سریال‌ها را دنبال می‌کنید و مخاطب آن هستید؟

اگر نتوانم پخش اول یک سریال‌ را ببینم معمولا ‌در پخش‌های بعدی که معمولا از شبکه‌ آی‌فیلم خواهد بود آن‌را دنبال می‌کنم. مثلا سریال‌هایی را که از شبکه‌های یک، دو، ‌سه و... سیما پخش شده و ما آن موقع سرکار بودیم الان که فرصتی داریم در شبکه ‌آی‌فیلم می‌بینیم. فکر می‌کنم امروزه شرایط برعکس شده؛ یعنی پخش‌های دوم سریال‌ها بهتر از پخش اول آن بازخورد دارد چون در تکرار‌ها بیشتر این آثار را می‌بینند.

شما در مجموعه «سردلبران»چه نقشی دارید؟
یک نقش خاص را در این مجموعه ایفا می‌کنم و با نقش‌هایی که تا به‌حال بازی کرده‌ام کاملا فرق دارد. یک شخصیت بامزه، ملموس، خاکستری، امروزی که مثل همه آدم‌ها خوبی و بدی هم می‌کند حتی اگر بدی‌هایش ناخواسته باشد. این شخصیت واقعا دوست‌داشتنی است ضمن این‌که تیم کاریمان بسیار تیم خوبی است از تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی گرفته تا محمدحسین لطیفی که واقعا درجه یک است و همچنین همه بازیگران گروه فوق‌العاده خوب و حرفه‌ای هستند.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار