تابناک تهران - عضو هیئت امنای بازار تهران با اشاره به بازدید از موقوفات بازار و احیا و مرمت آن ها از نشستی با موضوع پلاک های ناایمن و ارتقای ایمنی بازار و دستورات شهرداری و دادستانی برای رفع آنها سخن گفت.
کد خبر: ۴۶۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 23 July 2017
بهزاد یعقوبی با اشاره به جلسه پلاک های ناایمن و ارتقای ایمنی بازار که در ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد، گفت: این جلسه که حدود ۲ ساعت به طول انجامید با حضور مرتضی تورک معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران، عابد ملکی شهردار منطقه ۱۲، حجت الاسلام سید جلیل عظیمی رئیس اوقاف ناحیه ۳ تهران، سرهنگ موقوفه ای سرکلانتری هفتم فاتب، ابراهیمی نماینده اتاق اصناف تهران، سعادتی قائم مقام شهردار منطقه، ملک دبیر ستاد بحران، فردی رئیس آتش نشانی بازار، مهدی معمارزاده نماینده میراث فرهنگی استان تهران، توفیقیان رئیس مرکز برق خیام، یادگاری رئیس منطقه ۴ آب و فاضلاب، حاتمی شهردار ناحیه ٣ بازار، و نماینده سازمان نظام مهندسی و نماینده اداره کار برگزار شد.

وی افزود: پس از جلسه ای دو ساعته، یک ساعت و نیم به اتفاق مسئولان حاضر این نشست ازچند موقوفه که احیای آنها به اتمام رسیده بود بازدید شد.

نماینده اداره اوقاف ناحیه سه بازار با اشاره به بازدید از موقوفه های وزیرعلی آبادی، سیدمحسن و طلعت صبوحی گفت: این موقوفات به صورت فنی مورد بازسازی و احیا قرار گرفته بودند، سیستم اطفاء و اعلام حریق و مرمت در آنها اجرا شده بود و مورد تایید آتش نشانی و شهرداری قرار گرفت.

یعقوبی ادامه داد: در جریان این بازدید موضوع معضل سدمعبر داخل سراهای بازار مطرح شد که معاون دادستان دستور پیگیری آن را صادر کرد و اعلام کرد ظرف مدت کوتاهی مجوزهای مربوط به جمع آوری صادر خواهد شد.

نماینده اداره اوقاف ناحیه سه بازار با اشاره به معضل سد معبر در بازار گفت: مشکل اصلی سدمعبر در بازار  در حوادثی مانند آتش سوزی و مسائل ایمنی خود را نشان می دهد.

عضو هیئت امنای بازار تهران توضیح داد: هر سرا، ۴-۵ متر ورودی دارد که متاسفانه ۳ متر آن را سدمعبر کنندگان اشغال می کنند. به همین دلیل در مواقع آتش سوزی یا حوادثی این چنینی آتش نشانی قدرت مانور ندارد. در واقع این دستور معاون دادستان به منظور افزایش امنیت در بازار بوده است.

وی در ادامه به اشاره به بازدید از سراهای ملک و رشتی ها گفت:  متاسفانه مشکل کابل های برق، و دپوی اقلام تجاری پرخطر در انبارهای مجاور که به شدت اشتعال زا است در این سراها مورد انتقاد قرار گرفت.

یعقوبی ادامه داد: نماینده دادستانی در جریان این بازدید عنوان کرد که اگر  کسبه این سراها به اخطارها توجه نکنند دستور پلمپ خواهیم داد.

نماینده اداره اوقاف ناحیه سه بازار در خاتمه گفت: همچنین برای سرای حکیم هاشمی دستور پلمپ صادر شد که در یکی دو روز آینده اقدامات قضایی در مورد آن صورت خواهد گرفت.

یعقوبی گفت: در پایان بازدید معاون دادستان درخواست کرد که این جلسات به صورت ماهیانه و ثابت برگزار شود تا پیشرفت و روند کار را پیگیری کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار