در بخشداری رودبست :
نشست بررسی مشکلات حریم و بستر رودخانه بابلرود در محدوده بخش رودبست و تامین سوخت برای کشت دوم برنج با حضورسید علی اسد فرماندار شهرستان بابلسر,ولی اله نانواکناری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،آزادی کناری امام جمعه هادیشهر ،دکتر یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای استان و جمعی از مسئولین منطقه در بخشداری رودبست برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴ 25 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، نشست بررسی مشکلات حریم و بستر رودخانه بابلرود در بخش رودبست برگزارشد.
 
 برگزاری جلسه بررسی حریم و بستر رودخانه بابلرود
 
بر اساس این گزارش، جلسه بررسی مشکلات حریم و بستر رودخانه بابلرود در محدوده بخش رودبست و تامین سوخت برای کشت دوم برنج با حضورسید علی اسد فرماندار شهرستان بابلسر,ولی اله نانواکناری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،آزادی کناری امام جمعه هادیشهر ،دکتر یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای استان و جمعی از مسئولین منطقه در بخشداری رودبست برگزار شد.
 
سید علی اسد با اشاره به در پیش بودن کشت دوم برنج در شهرستان بابلسر با تاکید بر تامین آب کشاورزی برای کشت دوم برنج اظهار کرد:اراضی و منابع موجود باید بدرستی استفاده شود.
 
در ادامه احمد واثق نژاد بخشدار رودبست بابیان اینکه مشکل رودخانه بابلسرود در محدوده بخش رودبست باید با ابزار مهم تجربه و قوانین موجود تدبیر شود اظهار کرد:باید مشکلات باید حل شود تا به منابعی که امروز همه به دنبال حفظ و صیانت از آن هستند برسیم.
 
یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای استان با بیان اینکه در گذشته حفظ حریم و بستر رودخانه به این شکل نبود و قوانین توسعه پیدا کرداظهار داشت:آب منطقه ای  با دو رسالت حفظ ایمنی و کنترول سیلاب و انتفاع مردم از حریم و بستر رودخانه حاضر به مشارکت است.
 
وی افزود: نباید سیلابهای گذشته و نمونه های دیگر استانها را فراموش کرد گفت:ما تاکید داریم این موضوع را حل و کاربریهای حریم رودخانه را تفاهم نمائیم.
 
یخکشی از زیبا سازی حریم رودخانه در هادیشهر تقدیر کرد و گفت: رودخانه فرصتی است که خداوند مقرر داشته باید از ان بهره گیری کنیم و نگاه آب منطقه ای حفظ منافع مردم است.
 
در ادامه ولی اله نانواکناری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضع قوانین در جهت رفاه حال مردم است اظهار کرد:یکی از تهدید کننده های امنیت سیل است که باید سابقه و میزان آب رودخانه بابلرود بررسی و مطالعه شود.
 
وی به سابقه ظغیان رودخانه بابلرود در سال ۱۳۴۶اشاره کرد و افزود:با طغیان رودخانه در سال ۱۳۴۲ پل چوبی از بین رفت و مرحوم آیت الله روحانی (نماینده فقید ولی فقیه در استان مازندران) با مشارکت مردم منطقه پل فعلی را بنا نهاد.
 
وی مطالعه و انجام کار میدانی در بستر و حریم رودخانه بابلرود را خواستار شد و تاکید کرد:بعد از بستر باید حریم را آزاد کنیم.
 
در پایان این جلسه مقرر شد تا دهم مرداد سالجاری با ارائه مستندات و بررسی نظرات کارشناسی در جهت حل مشکل اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار