استاندار مازندران گفت که بر اساس خود اظهاری دستگاههای اجرایی ، در سال جاری حداقل 40 هزار اشتغال در این خطه شمال کشور ایجاد می شود.
کد خبر: ۴۶۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ 27 July 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح روز پنجشنبه در نشست شورای اشتغال استان در ساری افزود : مازندران با برخورداری از زیرساخت ها و ظرفیت های اقتصادی ، بویژه در بخش کشاورزی توانایی ایجاد این میزان اشتغال را دارد.
وی ادامه داد : به دلیل محدودیت منابع اعتباری دولت ، ما برای ایجاد این میزان اشتغال به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی نیاز داریم و با قابلیت های موجود استانی ، تقاضا برای سرمایه گذاری نیز وجود دارد.
نماینده عالی دولت در مازندران ، بوروکراسی اداری موجود در ادارات و سازمان های دولتی را دلیل اصلی کند شدن جذب سرمایه گذاری خصوصی دانست و اظهار داشت : باید مدیران دستگاههای اجرائی برای کاهش بوروکراسی اداری جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی تلاش بیشتری داشته باشند.
فلاح محور اصلی اشتغال در مازندران را کشاورزی اعلام کرد و خواهان توسعه اشتغال در این حوزه اقتصادی شد.
بر اساس آمارهای رسمی در مازندران حدود 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و حدود 300 هزار نفر معادل 10 درصد کل جمعیت استان بهره بردار این بخش هستند.
** پیش بینی افزایش 11 درصدی ایجاد اشتغال 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران هم در این نشست میزان اشتغال سالانه در این استان را طبق پیش بینی برنامه ششم توسعه حدود 36 هزار نفر اعلام کرد.
محمود نوربخش گفت که در سطح ملی برای ایجاد اشتغال سالانه 200 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که به صورت شناور در اختیار استان ها قرار داده می شود.
وی افزود : بر اساس پیش بینی برنامه ششم ، استان ها به میزان ایجاد اشتغال ، می توانند از این منابع استفاده کنند.
بر اساس آمارهای رسمی ، حدود 150 هزار شغل از آغاز فعالیت دولت یازدهم تا پایان سال گذشته در مازندران ایجاد شد.
نرخ بیکاری در این استان نیز از 12.8 درصد در زمستان سال گذشته به 9.8 در بهار سال جاری رسید.
مرکز آمار ایران میانگین نرخ بیکاری در کشور را برای بهار سال جاری 12.6 درصد اعلام کرد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار