معاون همانگي توزيع شرکت توانير گفت: با توجه به اينکه طبق اعلام سازمان هواشناسي از هفته آينده يک موج گرماي هماهنگ وارد کشور مي‌شود، در استان‌هاي تهران، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و ايلام در صورت عدم رعايت مديريت مصرف شاهد خاموشي خواهيم بود.
کد خبر: ۴۶۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ 28 July 2017
جام نيـوز، محمودرضا حقي‌فام با بيان اينکه ورود موج گرماي هماهنگي در کشور مي‌تواند مشکلاتي را براي تأمين برق ايجاد کند، اظهار کرد: زماني که يک قسمت از کشور به طور مثال شمال کشور و يا جنوب کشور گرم شود مشکلي براي تأمين برق به وجود نمي‌آيد، اما زماني که موج گرما به صورت هماهنگ در سراسر کشوروارد شود نگراني براي تأمين برق بوجود مي‌آيد.
 
وي ادامه داد: در حال حاضر اين نگراني وجود دارد که ميزان بار مورد درخواست شبکه سراسري همزمان در تمام کشور افزايش پيدا کند، لذا انتظار ما اين است که از روز شنبه تا آخر هفته به خصوص چهار روز آخر که با يک رشد بار فزاينده روبرو خواهيم شد مردم به مديريت مصرف توجه بيشتري داشته باشند.
 
وي با بيان اينکه علاوه بر نگراني براي تأمين برق نگراني براي ايجاد فشار و مشکل براي آسيب رسيدن به شبکه وجود دارد، عنوان کرد: ممکن است در هفته آينده شبکه دچار افت ولتاژ شود و يا ظرفيت خطوط و ترانسفورماتورها اجازه تأمين برق را به طور کامل ندهد.
 
وي تأکيد کرد:‌ تمام تلاش ما اين است که نگذاريم وجود بار انرژي زياد در شبکه موجب آسيب به تجهيزات برقي شود اما براي اين کار آنچه بيش از اندازه احساس مي‌شود مديريت مصرف است. به طوري که مي‌توان گفت با 4000 مگاوات مديريت مصرف از سوي مشترکان خانگي و تجاري اين مشکل به طور کامل برطرف خواهد شد.
 
وي با اشاره به اقدامات انجام شده براي مديريت مصرف در بخش صنايع، عمومي و کشاورزي گفت: براساس اقدامات صورت گرفته تاکنون 4000 مگاوات در اين بخش‌ها مديريت مصرف صورت گرفته و بيش از اين نيز امکان فشار به اين بخش‌ها وجود ندارد بنابراين انتظار داريم که بخش‌هاي خانگي و تجاري در اين زمينه کمک کنند.
 
وي با بيان اينکه بيشترين تمرکز بخش خانگي بايد درپيک روز يعني از ساعت 12 ظهر تا چهار بعدازظهر باشد، اظهار کرد:‌ اگر مشترکان بتوانند در اين ساعات ميزان مصرف خود را به حداقل برسانند مشکلي براي تأمين برق وجود نخواهد داشت.
 
به گفته وي بيشترين نگراني‌ها براي استان تهران و خوزستان است چرا که اگر مديريت مصرف در اين دو استان صورت نگيريد احتمال خاموشي دراين مناطق بسيارزياد است.
ايسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار