مدیر جمعیت، سلامت و خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران از اضافه شدن 4500نفر به جمعیت استان در طی 5سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۴۶۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱ 29 July 2017
به گزارش تابناک : محسن سلیمانی با اشاره به اینکه اقداماتی که در طی پنج سال گذشته در زمینه  کلاس‌های آموزشی جمعیت برگزار شد توانسته بخش از مشکلات جمعیتی را برطرف کند، اظهار کرد: برای نخستین مرحله در طول تاریخ میانگین رشد جمعیت استان مازندران در کشور افزایش یافته است و در طی پنج سال گذشته در مجموع حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر به متولدان مازندان اضافه شدند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه در طی پنج سال گذشته نرخ رشد جمعیت ایران کاهش یافته بود اما نرخ رشد افزایش جمعیت در استان مازندران از یک و دو دهم به یک و سه صدم رسید.

مدیر جمعیت، سلامت و خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با بیان اینکه شالوده و نیروی کار هر کشوری را جمعیت جوان و تحصیل کرده آن کشور تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: سیستم دفاعی و اقتصاد و توسعه پیشرفت هر کشوری وابسته به جمعیت آن کشور است و اگر جمعیت جوان وجود نداشته باشد کشور با چالش رو به رو می‌شود.

سلیمانی یادآور شد: تمامی جوانان در طول دوران فرزندآوری که بهترین زمان آن از ۱۸ الی ۳۵ سالگی است دو بچه با اختلاف پنج سال داشته باشند و اگر امروز به فکر نباشیم کشور در ۲۰ سال آینده دچار چالش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها با صندلی خالی مواجه هستند در طی ۱۰ سال آینده نیز از نظر نیروی کار جوان چالش ایجاد می‌شود و این کاهش جمعیت در تمامی بخش‌ها اثرگذار است.

مدیر جمعیت، سلامت و خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با بیان اینکه هر چند مسکن و اشتغال اصل مهمی در ازدواج و در نتیجه افزایش جمعیت است، تصریح کرد: وزارت بهداشت بر روی بخش افزایش جمعیت و فرزندآوری در حال آموزش است اما تمامی دستگاه‌های اجرایی در بخش اشتغال و مسکن نیز باید برای این فرزندان شرایط و زمینه را فراهم کنند.

سلیمانی گفت: شاید برخی‌ها تصور کنند که تشویق مسئولان به مردم جامعه برای فرزندآوری برای تربیت سرباز برای کشور است در حالی که این چنین نیست.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که جمعیت بخشی از زندگی خودشان است و به عنوان مسئله شخصی و ملی و دینی به آن بپردازند و اگر این چنین باشد مسئله جمعیت حل می‌شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار