فرماندار نکا:
موازی کاری، ارائه برنامه های تکراری و عدم توجه به نیازهای جوانان در برنامه های فراغتی از جمله آسیب های غنی سازی اوقات فراغت جوانان است و حضور حداکثری و حمایت همه جانبه کلیه اعضای ستاد در برنامه های غنی سازی جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 08 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، فرماندار نکا در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان بیان داشت: اهداف برگزاری این جلسات تبادل نظر در خصوص موضوعات جوانان و همفکری و هم افزایی دستگاه ها برای ارائه دیدگاه ها و نظرات اعضای ستاد ، تشکیل کمیته های تخصصی برنامه ریزی و نظارت در ستاد شهرستان با مشارکت کارشناسان دستگاه های عضو ، شناسایی توانمندیها و آسیب های پیش روی جوانان در شهرستان و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این آسیب ها است.
 ضرورت برنامه ریزی برای نحوه گذران اوقات فراغت جوانان
وی ادامه داد :  جوانان محور حرکت و توسعه جامعه هستند و همه ما باید در ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و شکوفا شدن استعدادهای جوانان تلاش و اقدام شایسته انجام دهیم.
 
نماینده عالی دولت در این شهرستان افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی‌های خوبی جهت ساماندهی امور جوانان و در راستای حل مشکلات آنان انجام شده است.
 
این مسول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ، مهم ترین بخش در نیروی انسانی بخش جوانان دانست و گفت:کلیه فعالیتها باید بر سه محور تهذیب ، تحصیل و ورزش بنا شود تا استعدادهای جوانان در همه زمینه ها به نحو شایسته شکوفا شود تا در آینده در عرصه های مدیریتی تلاش خوبی داشته باشند.
 
احمدی ادامه داد: جوانان محور حرکت و توسعه جامعه هستند و همه ما باید در ایجاد بسترهای مناسب برای رشد و شکوفا شدن استعدادهای جوانان تلاش و اقدام شایسته انجام دهیم.
 
فرماندار نکا تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران دوران جوانی را یک فرصت می شمارد که اگر برنامه نداشته باشیم ممکن است دچار آسیب شویم وبدلیل توجه به نیروی عظیم جوانان به پیروزی رسید.
 
این مسول گفت: مهمترین مقدمه انجام هر فعالیتی تفکر و اعتقاد است و با توجه به اهمیت موضوع اوقات فراغت جوانان،برنامه های اوقات فراغت سال 96 باید بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته و با همکاری کلیه دستگاه های شهرستان و با استفاده از همه ظرفیت ها و پتانسیل ها در این جهت گام برداریم.
 
نماینده عالی دولت در این شهرستان ادامه داد: همانطور که همه شما عزیزان می دانید در تعریف بحث اوقات فراغت یعنی زمانی خارج از ساعات موظف و استراحت که اهدافی از جمله خروج از یکنواختی کار، رفع خستگی، سرگرمی و نشاط و تجدید قوای جسمی و روحی را به دنبال خواهد داشت، که این زمان برای جوانان از اهمیت بیشتری برخورداراست زیرا که استفاده صحیح از اوقات فراغت هم بر زندگی جوانان و هم بر جامعه تأثیر مثبت خواهد داشت و استفاده نادرست از آن نیز در هر دو سطح یاد شده می تواند باعث بروز مشکلات و خسارات جبران ناپذیری شود.
 
احمدی افزود: موازی کاری، ارائه برنامه های تکراری و عدم توجه به نیازهای جوانان در برنامه های فراغتی از جمله آسیب های غنی سازی اوقات فراغت جوانان است و حضور حداکثری و حمایت همه جانبه کلیه اعضای ستاد در برنامه های غنی سازی جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.
 
فرماندار نکا تاکید کرد: برنامه های فراغتی امور جوانان باید در محورهای مختلف برنامه ریزی و تقسیم بندی شود که بعنوان مثال در محورهای فرهنگی و هنری، کتابخوانی، ورزشی، اردوهای جهادی و زیارتی و سیاحتی، مهارت آموزی و فنی و حرفه ای، محیط مجازی، گفتگوی جوان و پاتوق های فرهنگی، شناسایی و معرفی اختراعات جوانان می توان یاد کرد.
 
احمدی ادامه داد: از شما مسئولین عزیز می خواهیم تا با اختیارات و امکاناتی که در اختیار دارید و همچنین با توجه به توسعه کارکردهایی که از گذشته برعهده داشته اید و انتظارات جدیدی که جوانان از شما دارند، در برنامه ریزی برای بهبود و غنی تر کردن نحوه گذران اوقات فراغت مردم خصوصا جوانان، نقش عمده ای ایفا کنید.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار