بانوی پرافتخار استان مازندران معاون روحانی شد
حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان طی حکمی خانم دکتر لعیا جنیدی را به عنوان "معاون حقوقی رییس جمهور" منصوب کرد. دکتر جنیدی بخاطر تیز هوشی مدارک ترقی را خیلی زود طی کرد و از افتخارات استان مازندران محسوب می شود .
کد خبر: ۴۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ 09 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، لعیا جنیدی  متولد ۱۳۴۷ در محله مومن آباد (آقارود پیش) شهربابل است و از ۱۶ سالگی وارد دانشگاه تهران شد، چرا که سال آخر تحصیلات دبیرستان خود را به صورت جهشی در تابستان گذراند.
 
بر اساس این گزارش، این استاد دانشگاه و وکیل دادگستری که درجات کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد و دکتری حقوق خصوصی خود را در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، با رتبه اول کسب کرد، شاگرد اساتیدی چون ناصر کاتوزیان، محمدعلی الماسی و محمدحسین صفایی بود.  
 
زمینه‌ی تخصصی دکتر جنیدی حقوق تجارت و داوری است و با زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسه نیز آشناست. در سال‌های ۸۱ و ۸۲ در دوره تحقیقاتی دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد (معادل فوق دکتری) بورس تحصیلی خود را گذرانده‌است.
 
دکتر جنیدی درسال ۱۳۹۲ طی حكمی از سوي آقای دكتر نصيری قيداری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقيقات و فناوری به سمت مدیر کل اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری منصوب شد و تا سال ۱۳۹۴ عهده‌دار این سمت بود. وی اکنون عضو هیات علمی (دانشیار) دانشگاه تهران هست و ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻭ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﻫﻔﺘﺎﺩ  ﭘﺎﻳﺎﻥ‌ﻧﺎﻣﻪ ﻭ ﺭﺳﺎﻟﻪ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ‌ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺣﻘﻮﻕ ﺗﺠﺎﺭﺕ، ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺑﻴﻦﺍﻟﻤﻠﻞ، ﺩﺍﻭﺭﻳ‌ﻬﺎی ﺑﻴﻦ‌ﺍﻟﻤﻠﻠی ﻭ ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ ﻓﻜﺮی را بر عهده داشته است.
 
تحصیلات:
 
کارشناسی، ۱۳۶۸ حقوق، دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد، ۱۳۷۳، حقوق خصوصی و اسلامی، دانشگاه تهران
دکتری، ۱۳۷۹، حقوق خصوصی و اسلامی،‌ دانشگاه تهران
فوق دکتری، ۱۳۸۲، حقوق تطبیقی-داوری تجاری بین المللی،‌ دانشگاه_هاروارد
 
  فعالیت‌های اجرایی:
 
مدیر کل اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، ۱۳ آبان ۹۲ تا ۲۱ بهمن ۹۴. ایران، تهران
 
  کتاب‌های تالیفی:
 
جنیدی، لعیا. "قانون حاکم در داوری‌های تجاری بین المللی.": نشر دادگستر، ۱۳۷۶.
جنیدی، لعیا. "نقد و بررسی تطبیقی قانون داوری تجاری بین‌المللی ایران (مصوب ۱۳۷۶)." : دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، ۱۳۷۸
 
کاتوزیان، امیرناصر، لعیا جنیدی و مجید غمامی . "مسئولیت مدنی ناشی از حوادث رانندگی." : انتشارات دانشگاه تهران، ۱۳۸۰.
 
گفتنی ست،  رییس جمهور در احکام جداگانه ای مسوولیت دو معاونت ریاست جمهوری و همچنین دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی را به زنان واگذار کرد.
 
حسن روحانی، طی احکام جداگانه ای خانم دکتر معصومه ابتکار را به عنوان "معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده"، خانم دکتر لعیا جنیدی را به عنوان "معاون حقوقی رییس جمهور" و خانم شهیندخت مولاوردی را به عنوان «دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی» منصوب کرد.
 
در ضمن ، رییس جمهور در این احکام جداگانه، توفیق در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید را از خداوند بزرگ برای این دو معاون و دستیار خود مسألت کرده است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار