موز از شیرینی گرفته تا اسموتی و مافین در همه کاربرد دارد و غذای رویایی کسانی به حساب می آید که به دنبال سالم غذا خوردن هستند.
کد خبر: ۴۷۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 11 August 2017
به گزارش تابناک : همچنین موز یکی از محبوب ترین میوه ها در اکثر نقاط جهان است. اما متاسفانه این میان وعده کاملا طبیعی بی جهت بدنام شده است. بسیاری از متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی درباره اینکه موز را باید دوست داشت و یا کنار گذاشت صحبت هایی کرده اند. اما لازم نیست ناراحت شوید – اگر موز دوست دارید همچنان می توانید به عنوان غذایی خوب از آن لذت ببرید.

یک عدد موز متوسط حاوی 107 کالری و 27 گرم کربوهیدرات است این مقدار با یک وعده سیب و گلابی یکسان است و با اینکه گاهی به خاطر قند بالایش به بدی از آن یاد می شود جای نگرانی نیست و نباید جدی بگیرید. موز حاوی کربوهیدرات پیچیده و سرشار از پتاسیم، ویتامین B-6 و ویتامین C است. با هر دونده ای که صحبت کنید به شما خواهد گفت موز یک میان وعده عالی برای قبل از تمرین است چون در طول ورزش بدون اینکه بدن را سنگین کند انرژی به عضلات منتقل می کند.

موز همچنین برای پخت و پز و شیرینی پزی نیز می تواند نقش یک جایگزین عالی را بازی کند. میراندا کِر که یک سوپر مدل معروف است از موز و سیب به عنوان جایگزین شکر در پخت مافین استفاده می کند. همچنین موز می تواند جایگزین مناسبی برای کره و روغن در پخت نان و دیگر پختنی ها باشد.

 موز مفید برای بدن یا مضر؟

با اینکه موز یکی از کم کالری ترین میوه های موجود نیست هیچ ایرادی ندارد آن را در اسموتی و یا به عنوان میان وعده استفاده کرد، تنها نکته مهم این است که در خوردن موز تعادل را رعایت کنید.





منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار