وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم با بیان اینکه دکل گمشده پرونده ویژه و جداگانه ای دارد عنوان کرده است: شخص اجرا کننده با سفارش احمدی نژاد برخی اقدامات را انجام داده و دفتر احمدی نژاد به صورت مکتوب دستور داده که برخی اقدامات توسط این فرد انجام شود.
کد خبر: ۴۷۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 12 August 2017
به گزارش تابناک : وزیر نفت دولت یازدهم و پیشنهادی کابینه دوازدهم، در گفت وگویی اعلام کرده دکل گشمده یک پرونده جداگانه دارد، انعقاد قرارداد تمامی این دکل ها توسط یک فرد انجام شده، که این فرد سه کار انجام داده است: نخست اینکه یک میلیارد دلار قرارداد خرید لوله از خارج از کشور منعقد کرده، دوم اینکه 30 دکل نفتی خریداری کرده و سوم پرونده دکل نفتی گمشده را منعقد کرده است که در هر سه اقدام تخلف رخ داده است.

زنگنه به "خانه ملت" گفته: این فرد با سفارش احمدی نژاد برخی اقدامات را انجام داده که سوابق آن موجود است، دفتر احمدی نژاد به صورت مکتوب دستور داده که این اقدامات توسط این فرد انجام شود.

به گفته وزیر نفت قرارداد 30 دکل شامل 20 دکل خشکی و 10 دکل دریایی در یک شب با ترک تشریفات مناقصه منعقد شد، که پرونده مفصلی درباره این دکل ها تشکیل شده است تا خسارت و میزان ضرر و زیان زیان این پرونده مشخص شود.

تسریع در عقد قراردادهای نفتی مطالبه فراکسیون امید
بر اساس این گزارش یژن نامدار زنگنه صبح امروز (شنبه) در حاشیه نشست فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: نکته قابل توجه در جلسه امروز فراکسیون امید، مطالبه تعداد قابل توجهی از نمایندگان عضو این فراکسیون مبنی بر این بود که در عقد قراردادهای نفتی باید تسریع شود، همچنین نمایندگان اظهار داشتند که موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی را در صنعت نفت کشور پیگیری می کنند.

وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم با بیان اینکه افزایش ضریب بازیافت نفت اولویت وزارت نفت خواهد بود، گفت: تمامی میادین مشترک نفتی در ۴ سال آینده ساماندهی می شوند.

زنگنه افزود: با توجه به نظر نمایندگان فراکسیون امید، باید توسعه صنعت نفت با استفاده از سرمایه گذاری خارجی شتاب بگیرد و نمایندگان تاکید داشتند که نسبت به این موضوع بی تفاوت نیستند.

وی در نشست امروز فراکسیون امید مجلس ، ادامه داد: درخصوص تقویت مدیریت نیروی انسانی در وزارت نفت و همچنین به کارگیری زنان و جامعه اهل تسنن کشور نیز نمایندگان نظرات خود را بیان کردند و بنده نیز نظراتم را گفتم و از تمامی نمایندگان مجلس به جهت همراهی هایشان در 4 سال گذشته تشکر کردم و اینکه نمایندگان برای انجام امور کشور از بنده و همکارانم توقع دارند، یک پشت گرمی محسوب می شود.

زنگنه گفت: براساس برنامه با دیگر فراکسیون های مجلس شورای اسلامی دیدار و برنامه هایم را برای آنان تشریح خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم  وزارت نفت در 4 سال آینده، ساماندهی تمام میادین مشترک است، البته بنده نگفتم که کار توسعه همه ی میادین، تمام می شود، بلکه اظهار کردم در همه میادین برنامه های توسعه ای شروع می شود و اینگونه نخواهد بود که رسیدگی به میادین بدون سامان بماند. نکته دیگر اینکه باید از سوختن گازهای همراه نفت جلوگیری شود.

به گفته زنگنه افزایش بازیافت نفت یا برداشت از میادین به عنوان اولویت مهم در وزارت نفت است که روی آن تاکید شده، همچنین به موضوع ال ان جی و صادرات گاز از دیگر برنامه های وزارت نفت در 4 سال آینده است.

راه اندازی بندر نفتی در دریای عمان، گازرسانی روستایی و تکمیل شبکه گاز کشور، به اتمام رساندن کار پارس جنوبی در فاز تخلیه طبیعی و توجه به بحث بهبود ساختار مدیریتی و نیروی انسانی و رسیدگی به موضوع پرسنل وزارت نفت و اشتغالزایی نیز از دیگر برنامه های مدنظر وزارت نفت در 4 سال آینده است که وزیر پیشنهادی قصد اجرایی کردن آنها را دارد.





منبع : اکوتیتر 
برچسب ها: وزیر نفت ، دکل گمشده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار