رئیس اداره منابع طبیعی و‌ آبخیزداری نور از شناسایی و دستگیری عامل آتش سوزی بخشی از جنگل منطقه بهدشت بخش چمستان از توابع این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۴۷۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 16 August 2017
به گزارش تابناک : حدود 12 هکتار از عرصه های ملی از جنگل های واگذار شده به هنرستان کشاورزی حوزه غرب مازندران در منطقه بهدشت بخش چمستان نور عصر دیروز در آتش سوخت.
مرتضی مهدیزاده روز چهارشنبه گفت :‌ با پی گیری های به عمل آمده و بررسی های صورت گرفته از سوی مسئولان قضایی شهرستان فرد مظنون دخیل در این حادثه دستگیر شد.
وی افزود :‌ هم اینک بررسی ها برای دریافت اطلاعات بیشتر از این فرد دستگیر شده از سوی مراجع قضایی شهرستان ادامه دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور گفت :‌ حدود 100 هکتار از عرصه های جنگلی در سال های گذشته بنا به دلایلی به اداره کل آموزش و پرورش مازندران برای ساخت هنرستان کشاورزی به منظور آموزش دانشجویان رشته های مرتبط واگذار شد که از این میزان سطح حدود 12 هکتار آن روز گذشته در آتش سوخت.
مهدیزاده افزود :‌ آتش سوزی از نوع تاجی بوده و با اینکه از همه امکانات پایگاه های آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی ها شهرهای نور ، چمستان ، ایزدشهر و حتی آمل برای خاموش کردن آتش در این منطقه استفاده شد ولی به علت گرمای سوزان و وزش باد شدید این اقدامات کارساز نبود با این حال تلاش مضاعف نیروها این آتش حوالی ساعت 17 و 30 دقیقه خاموش شد. 
به گفته او ، این عرصه جنگلی دارای رویشگاه های درختان سوزنی برگ بوده است که در سال های گذشته نیز چندین بار طعمه حریق شده بود.
حدود 240 هزار هکتار اراضی جنگلی و مرتعی زیرپوشش منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور قرار دارد.
حدود 80 گونه ارزشمند و نادر درختی در جنگل های شمال کشور وجود دارد که معروف ترین آنها راش، بلوط، توسکا، نارون، گیلاس وحشی، بارانک، سرخدار و نمدار است.
گستره جنگل های هیرکانی با 1.9 میلیون هکتار وسعت از آستارا در شمال استان گیلان آغاز می شود و تا گلیداغ در شرق استان گلستان امتداد دارد.
شهرستان نور در غرب مازندران واقع است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار