مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر بازسازی موقوفات قدیمی بر اساس بافت موجود فرهنگی، گفت: ۱۸ پروژه عمرانی در موقوفات مازندران اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۷۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 16 August 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام ابراهیم حیدری امروز در جلسه ستاد احیا موقوفات مازندران اظهار داشت: همه ساله پروژه‌های مستعد سرمایه‌گذاری موقوفات مازندران شناسایی و معاونت بهره وری اقتصادی اقدام به اجرای پروژه‌های عمرانی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف همواره در تلاش است تا بهره‌وری اقتصادی موقوفات از طریق ساخت و نوسازی موقوفات با انواع کاربری مسکونی، تجاری، خدماتی افزایش پیدا کند، افزود: پروژه‌های مستعد سرمایه‌گذاری موقوفات احصا و در فرآیندی قانونی مراحل اجرای پروژه و ساخت و نوسازی موقوفات انجام می‌شود.

حیدری از اجرای 17 پروژه عمرانی موقوفات در استان خبر داد و گفت: مساحت اعیانی حاصله مسکونی، هشت هزار و 700 متر مربع و مساحت اعیانی تجاری در حدود 27 هزار متر مربع تخمین زده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از پروژه‌های شاخص در حال اجرا می‌توان به پروژه میلاد نور شهرستان بهشهر، مجموعه تجاری موقوفه حمام معتقدی شهرستان بابل و موقوفه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان تنکابن اشاره کرد.

حیدری با بیان اینکه بر اساس برنامه ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه و مطابق دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های سازمانی، کمیته استانی احیا عمران و آبادانی موقوفات مازندران تشکیل شده است، گفت: در جلسات متعدد درباره تعیین تکلیف پروژه‌های مستعد سرمایه‌گذاری اقدام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: در این جلسات و تا تیرماه امسال، 33 موقوفه مستعد فعالیت عمرانی، شش موقوفه مستعد فعالیت کشاورزی، دو موقوفه مستعد فعالیت صنعتی و هفت موقوفه مستعد فعالیت معدنی و مرتع در کمیته استانی معرفی، بررسی و تعیین تکلیف شده که برای اجرایی شدن در انتظار مجوزات بعدی هستیم.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار