بهترین راه برای اینکه موزه‌های ما زود سیاه و فاسد نشوند، خرید کردن موزهایی است که کمی سبز باشد. شما پس از خرید اینگونه موزها می‌توانید آنها را در دمای اتاق به حال خود رها کنید تا به یک موز رسیده تبدیل شود. به یاد داشته باشید که موزهای خریداری شده را درون کیسه‌های پلاستیکی و یا هر فضای بسته دیگری قرار ندهید.
کد خبر: ۴۷۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 16 August 2017
به گزارش تابناک : شاید اولین و مهمترین قاعده برای  نگهداری موز این است که آن را درون یخچال قرار ندهید. مخصوصا زمانی که آنها هنوز کمی سبز و نارس باشند. اساسا نمی‌توان میوه‌های گرمسیری را پس از برداشت در مدت زمان طولانی حفظ کرد، موز نیز یک نوع میوه گرمسیری محسوب می‌شود. با این تفاسیر بهترین راه برای نگه‌داری موز در شرایط دمای اتاق است.  نه درون یخچال به ویژه زمانی که آنها هنوز سبز باشند.
   
موز نارس

قرار دادن یک موز نرسیده و سبز درون یخچال توانایی میوه برای رسیده شدن را از او می‌گیرد و طبق گفته کارشناسان Chiquita Banana، اگر اینگونه موزها را پس از مدتی از یخچال خارج کنید و در دمای اتاق قرار دهید، امکان دارد پروسه رسیده شدن را طی نکنند. اگر به موز نارس فرصتی برای رسیدن و پخته شدن ندهید، در این صورت شما با یک موز سبز که سرشار از نشاسته است رو به رو می‌شوید که علاوه بر بی‌مزگی بسیار گلوگیر نیز است. فرصت دادن به موز برای رسیده شدن آن را معطر، شیرین‌تر و خوشمزه‌تر می‌کند.



 
۳ راه ساده برای نگهداری از موز بدون اینکه سیاه شود 

تغییر رنگ در موز نشانه آن نیست که شما آن را بد تصور کنید. این یک بخشی از فراینده رسیده شدن موز است. هر چقدر تغییر رنگ در موز بیشتر باشد نشانه رسیده‌تر شدن و شیرین‌تر شدن آن بیشتر است. اگر شما اصرار دارید که موزتان حتما کاملا رسیده شده باشد، باید به نشاسته درون موز فرصت دهید تا به قند تبدیل شود تا شما بتوانید از شیرنی آن نهایت لذت را ببرید. همانطور که هارولد مک گو در برنامه علم و دانش در آشپزخانه در هنگام پخت و پز می‌گوید:«یک میوه کاملا رسیده به شکلی که پوست آن سیاه شده باشد را نیز می‌توان استفاده کرد به شرط آنکه از وسط میوه استفاده کنید. پوست و حاشیه‌های له شده آن را جدا کنید، البته اگر موز به این حد رسیده باشد، باید درون یخچال نگهداری شود، زیرا در محیط اتاق خیلی زودتر فاسد می‌شود». 

موز سیاه

اگر موزی پوستش سیاه شود، هنوز قابل استفاده است. حتی اگر چهره زشتی به خود گرفته باشد. کریستیانو توسی با مخلوط کردن قهوه سفید و قهوه‌ای با اینگونه موزها آنها را به یک ترکیب موز کرم رنگ و بسیار خوشمزه تبدیل می‌کند. وی راز طعم و رنگ این ترکیب را اینگونه توضیح می‌دهد:«من برای اینکه مخلوط قهوه و موزهایم طعم واقعی و جذاب به خودشان بگیرند، از موزهایی که پوستشان کاملا سیاه و رو به تخریب شدن هستند، استفاده می‌کنم. ممکن است در نگاه اول اینگونه موزها بسیار بد طعم و بد شکل به نظر برسند اما این نوع موز یک ایده فوق العاده برای ساخت پای موز نیز هست».



 
۳ راه ساده برای نگهداری از موز بدون اینکه سیاه شود
 
 

«شما می‌توانید از موزهای خیلی رسیده شیر موز تهیه کنید و آن را درون یخچال قرار دهید، سپس پس از خنک شدن آن را میل کنید» توجه داشته باشید که سیاه شدن پوست موز نشانه دور ریختن آن نیست، اگر بافت درونی آن هنوز یک دست باشد.

موز

بهترین راه برای اینکه موزه‌های ما زود سیاه و فاسد نشوند، خرید کردن موزهایی است که کمی سبز باشد. شما پس از خرید اینگونه موزها می‌توانید آنها را در دمای اتاق به حال خود رها کنید تا به یک موز رسیده تبدیل شود. به یاد داشته باشید که موزهای خریداری شده را درون کیسه‌های پلاستیکی و یا هر فضای بسته دیگری قرار ندهید. این کار سرعت رسیده شدن موز را تسریع می‌بخشد. اگر شما اصرار به این دارید که موزها را درون یخچال قرار دهید، پس صبر کنید تا موزها کمی قهوه‌ای شوند، سپس آنها را درون یخچال قرار دهید.
  
 
وقتی روی پوست موزها خال‌های قهوه‌ای و سیاه رویت شد، بدانید ۲ الی ۳ روز بیشتر فرصت ندارید، تا آنها را مصرف کنید. زیرا پس از این مدت این میوه کیفیت خود را از دست داده و رو به فاسد شدن می‌رود. خوردن موزی که پوستش سیاه شده است، خطرناک نیست، فقط نباید بوی فساد گرفته باشد و یا به حدی نرسیده باشد که آب افتاده باشد.



منبع: msn
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار