وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت نفت، مجددا بیژن نامدار زنگنه است. این انتخاب روحانی از جمله گزینه هایی است که مخالفان چندانی ندارد و اکثر نمایندگان با وزارت وی موافق هستند.
کد خبر: ۴۷۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 16 August 2017
به گزارش تابناک : با اشاره به وضعیت حیاتی حاکم بر کشور در پایان دوره جاری وزارت زنگنه، انتخاب مجدد وی باید دلایل محکمی داشته باشد که برخی با این انتخاب موافق و برخی مخالف هستند.

بر اساس این گزارش طبق بررسی های صورت گرفته تا کنون اکثر نمایندگان مجلس با نشستن زنگنه بر کرسی وزارت نفت موافق هستند.


زنگنه بازار نفت کشور را یک کاسه کرد
سخنگوی هیئت رییسه مجلس، گفته است: زنگنه اقدامات خوبی در تولید و فروش نفت داشت و بازار نفت کشور را یک کاسه کرد، چراکه در گذشته افراد زیادی فروشنده نفت شده بودند و وزارتخانه اصلا نقشی نداشته و دخیل نبود.

بهروز نعمتی، با اشاره به معرفی بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، گفت: با توجه به اقدامات مناسبی که زنگنه در مجموعه وزارت نفت داشته جز وزرای موفق دولت یازدهم است و حضور وی در دولت دوازدهم لازم بود و  با توجه به اینکه اقدامات خوبی در تولید و فروش نفت داشت، بازار نفت کشور را یک کاسه کرد، چراکه در گذشته افراد زیادی فروشنده نفت شده بودند و وزارتخانه اصلا نقشی نداشته و دخیل نبود.  

نماینده مردم تهران، با بیان اینکه زنگنه تلاش خوبی برای حفظ سهمیه واقعی ایران در اوپک داشت، افزود: در یک بازه زمانی ایران در مجموعه اوپک از حداقل تولید و صادرات برخوردار بود، که هم اکنون با درنظر گرفتن میعانات بیش از 3 میلیون و800 هزار بشکه تولید ایران بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.


نامدار زنگنه عامل تحول در صنعت نفت و گاز 
بر اساس این گزارش از دیگر موافقان زنگنه یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس است که وی را وزیر بسیار موفقی می داند.

سید کمال الدین شهریاری با یادآوری معرفی مجدد بیژن نامدار زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، گفته: وی را یک وزیر موفق در حوزه نفت می دانم با تجربه و سابقه ای که دارند تحولی در صنعت نفت و گاز به وجود آورده و بسیاری از روستاها در زمان وزارت وی از نعمت گاز برخوردار شده اند.

شهریاری ادامه داد: نقش ایران در حوزه نفت و گاز به واسطه چهره کاریزماتیک نامدار زنگنه در اوپک به نسبت قبل ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش سهمیه اوپک برای حفظ قیمت ایران در دوره وزارت زنگنه توانست نسبت به گذشته سهمیه خود را مجددا به دست بیاورد، گفت: با بالا بردن تولید در این دوره توانستیم سهمیه خود را در صادرات نفت به سقف قبل از تحریم ها برسانیم که این خود کمک بزرگی به تامین منابع بودجه دولت بود.

 به گفته این نماینده، در حوزه جذب منابع خارجی هم موفقیت های خوبی در زمان وزارت نامدار زنگنه رخ دادخ وتوانسته صنعت نفت به عنوان صنعت پیشران اقتصادی در کشور را مدیریت کند.

همچنین از دیگر موافقان وزیر نفت کابینه یازدهم یکی از اعضای هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس است که او هم عملکرد زنگنه را بسیار  موفق ارزیابی می کند.

علی بختیاری می گوید: ایشان با توجه  به درایتی که در وزارت  نفت  در دوره گذشته  داشته است؛  به ایشان  از  20 ، 18  می دهم  و امیدوار هستم باز هم تصدی  وزارتخانه  نفت را نیز  برعهده بگیرند. 

حال باید دید با وجود ادله های موافقان وزیر نفت، آیا زنگنه رای اعتماد از مجلس خواهد گرفت؟!

گفتنی است امروز چهارشنبه سومین جلسه علنی مجلس برای بررسی برنامه پیشنهادی وزرای دولت دوازدهم دقایقی قبل آغاز به کار کرد.




منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار