وزیر جهاد کشاورزی از جمله وزرایی است که اعلام کرده بود ترجیح می دهد در دولت دوم دکتر روحانی در جایگاه وزیر ایفای نقش نکند و اگر اصرار او بر این تصمیم، روحانی را هم مجاب کند باید منتظر تغییراتی در راس وزارتخانه ی جهاد کشاورزی باشیم.
کد خبر: ۴۷۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 16 August 2017
به گزارش تابناک : روحانی در تیم اقتصادی جدید ، محمود حجتی را به عنوان گزینه برتر وزارت کشاورزی اعلام کرده است اما این معرفی با انتقاداتی مواجه است.

این در حالی است که قبل از اعلام کابینه جدید، پیش بینی ها بر این استوار بود که روحانی در ترکیب جدید از وزرای جوان استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش به گفته کارشناسان، دولت یازدهم با توجه به تحریم های خارجی و نابسامانی های بر جای مانده از دولت قبل شرایط دشوار و نفسگیری را پشت سر گذاشته و مطمئنا روحانی و دولتمردانش تا ۱۴۰۰ هم روزهای چندان آسانتری نخواهند داشت. قابل پیش بینی است که بخشی از کابینه ی نه چندان جوان روحانی ترجیح بدهند ادامه ی راه را به نیروهای جوان تر و تازه نفس بسپرند. 

بهروز نعمتی در مورد حجتی می گوید: حجتی سکاندار وزارتخانه ای شد که بخش عظیمی از تولیدکنندگان با این وزارتخانه مواجه هستند، به هر قسمت که ورود شود مشکلات متعددی روی دست وزارتخانه مانده و اگر پای درد و دل مرغداران، دامداران، گندمکاران، چغندرکاران کشور بنشینیم هر کدام وا مصیبتا دارند.

انتقاد شدید نمایندگان به حجتی
بر اساس این گزارش در جلسه علنی یکشنبه 24 بهمن ماه 95 نمایندگان مجلس وزیر جهاد کشاورزی را مورد عنایت ویژه قرار دادند.

در آن جلسه مهرداد لاهوتی با انتقاد از عملکرد وزیر جهاد گفته بود: در آینده بحران مواد غذایی خواهیم داشت. وزیر کشاورزی ۵ درصد تعرفه واردات برنج را کاهش داده است این موضوع باعث می شود ۳ هزار هکتار دیگر از مزارع برنج نیز تغییر کاربری پیدا کنند.

همچنین در این جلسه  لاهوتی نماینده مردم لنگرود در تذکری از واردات مواد غذایی با تعرفه پایین انتقاد کرد.

یوسفیان ملا نماینده مردم آمل نیز از عدم اعتنای وزیر کشاورزی به تذکرات نمایندگان انتقاد کرده و گفته بود: برخی از وزرا که آخر خط هستند به تذکرات اعتنا نمی کنند. اگر وزرا ۴۰ تا ۵۰ ساله بودند به فکر آینده مدیریتی شان بودند اما وقتی سن شان مثل بنده بالاست به فکر آینده نیستند.

یوسفیان با تاکید بر اینکه استیضاح حق آقای آخوندی نیست بلکه حق وزیر جهاد کشاورزی است، گفته بود: وزیر جهاد کشاورزی حتی حاضر به برگزاری جلسه با مجمع نمایندگان استان نشد.

انتقاد نماینده اقلید به وزیر جهاد کشاورزی
 همچنین بر اساس این گزارش در برهه ای دیگر نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهاد کشاورزی انتقاد کرد.

 سید حسین افضلی در تذکری ضمن تبریک خودکفایی گندم گفته بود:‌ سهم کشاورز در جشن خودکفایی چیست ؟‌دیدیم که گندم کاران خون گریه کردند تا مطالباتشان را پرداخت کردیم و  هنوز هم خسارت کشاورزان پرداخت نشده است.

او ادامه داد: چغندرکاران شهرستان اقلید چغندر خود را به کارخانه ها پرداخت کردند اما چون وزرات جهاد مطالبات را به کارخانه داران نداده آن‌ها نیز نمی توانند مبلغی به کشاورزان پرداخت کنند.

افضلی در تذکر دیگری به رئیس سازمان میراث فرهنگی خواستار توسعه صنعت گردشگری در منطقه اقلید شد و تاکید کرد که در شرایط خشکسالی و کمبود آب توسعه گردشگری می‌تواند راه حلی برای اشتغال باشد.

افضلی در پایان خطاب به وزیر کشور گفت:‌ انتظار می رود مسئولین تابعه شما در استان ها همراهی و همدلی بیشتری با نمایندگان داشته باشند، گاهی این طور تلقی می‌شود که مسئولین اصرار دارند با نمایندگان تلاقی داشته باشند.

حال باید دید محمود حجتی با چنین انتقاداتی چه برنامه‌هایی برای ادامه کار خود در وزارت جهاد دارد و آیا می تواند مطالبات کشاورزان را برآورد؟!





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار