سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت مازندران:
همه تلاش ما این است که از حقوق حقه معدن داران دفاع کنیم و در این راستا تصمیم گرفتیم تلاش کنیم که در بخش سوخت وارد شویم تا معدنکاران با خیال راحت تر و هزینه کمتری نسبت به تولید خود اقدام کنند.
کد خبر: ۴۷۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴ 17 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت ، معدن وتجارت استان مازندران روز گذشته در مجمع عادی سالیانه انجمن معدن استان که در سالن اجتماعات این تشکل در شهرستان ساری برگزار شد با اشاره به اینکه معدن بنیان و درگاه اقتصاد و تولید بشمار می آید اظهار داشت: اهمیت معدن برکسی پوشیده ومخفی نیست و اگر معدن نباشد صنعت مفهومی پیدا نمیکند و از بابت صنایع کانی یا همان صنایع فرآوردهای معدنی می باشد که تولید  و صنعت برپایه آنها شکل می گیرد.
 
بر اساس این گزارش، رئیس خانه صنعت ، معدن وتجارت استان مازندران صبح امروز در مجمع عادی سالیانه انجمن معدن استان که در سالن اجتماعات این تشکل در شهرستان ساری برگزار شد با اشاره به اینکه معدن بنیان و درگاه اقتصاد و تولید بشمار می آید وگفت: اهمیت معدن برکسی پوشیده ومخفی نیست و اگر معدن نباشد صنعت مفهومی پیدا نمیکند و از بابت صنایع کانی یا همان صنایع فرآوردهای معدنی می باشد که تولید  و صنعت برپایه آنها شکل می گیرد.
 
سید مجتبی رضوی در ادامه  یادآور شد: نقایص خیلی از قوانین مصوب کشور ما بعد از تصویب و اجرا  معلوم و مشخص می شود گرچه قوانین در طول زمان نیازمند بازنگری و اصلاح و تکمیل می باشند که در آنصورت تشکل های بخش خصوصی باید چنان قوی و توانمند از هرجهت باشند که امکان تصحیح و تکمیل مقررات و بخشنامه ها را پیدا کنند بویژه آنکه اقلیم استانها متفاوت و متمایز می باشد و قوانین هم اکثراً بصورت کلی و عمومی بتصویب می رسند به همین خاطر بعضی از موضوعات متناسب با اقلیم ها و سایر شرایط اقتصادی و جغرافیایی از نظرها دور می ماند که در این موضوعات بایستی با کمک تحلیل عملی و انعکاس آن مسئولین ذیربط ، اقدام مقتضی را بعمل آوریم که البته برای این منظور می توانیم از کارشناسان و متخصصان معدنی تشکلها یا شرکتهای مهندسی و مشاوره بسپاریم.
 
رضوی رئیس خانه صنعت مازندران افزایش واگذاری عرصه معدنی را طبق قانون و برای تضمین ایمنی و کار علمی و لازم دانست. وی بکارگیری و استخدام مسئولین فنی و بهداشتی را دارای مزیتهای غیرقابل انکار ی برشمرد و خاطرنشان کرد:
 
ازجمله میتوان به اعتماد سازی عموم بخصوص سازمانها نسبت به معدنداران، کاهش دغدغه های روحی روانی کارگران و خود صاحبان معادن، تسهیل و تمهید کار تولید معدن و افزایش انگیزه کارگران زحمتکش معادن اشاره کرد. نصرا.. صدرزاده رئیس انجمن معدن خانه صنعت استان نیز در ادامه بر حمایت از خانه صمت بعنوان تشکل بزرگ صنعتی و معدنی تأکید کرد و گفت؛ همه تلاش ما این است که از حقوق حقه معدنداران دفاع کنیم و برای همین سعی کردیم در بخش سوخت وارد شویم تا معدنکاران با خیال راحت تر و هزینه کمتری نسبت به تولید خود اقدام کنند.
 
در ضمن عبدالرضاسرمستی نائب رئیس انجمن معدن کوشش برای اخذ مصوبات قانونی و رسمی برای تصمیمات انجمنهای تخصی و اصلاح قانون معادن را ضروری خواند . وی افزایش قیمت سالیانه را بخاطر افزایش قیمتها و هزینه ها طبیعی خواند . وی از برنامه ریزی این انجمن برای حذف شب کاری معادن بخاطر کاهش مخاطرات معادن  و تلاش برای اصلاح برآورد برداشتها خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار