نظرسنجی‌ها در میان شهروندان چند کشور همپیمان آمریکا نشان می‌دهد آنها به رییس جمهور روسیه بیش از همتای آمریکایی‌اش اعتماد دارند.
کد خبر: ۴۷۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 17 August 2017
به گزارش تابناک : بر اساس یک نظرسنجی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، شهروندان چند کشور همپیمان آمریکا از جمله ژاپن، کره جنوبی و هفت کشور اروپایی عضو ناتو عقیده دارند ولادیمیر پوتین -- رئیس جمهور روسیه -- نسبت به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در مورد تصمیمات در امور بین المللی قابل اعتمادتر است.

بر اساس تحقیق مرکز تحقیقاتی پیو، هر دو رهبر در مجموع امتیاز ضعیفی بدست آوردند ولی امتیاز ترامپ به ویژه در رابطه با بی اعتمادی عمومی بین المللی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

بر اساس پیمان اتحاد، آمریکا متعهد به دفاع از تمامی کشورهای ناتو و بر اساس پیمان های نظامی دیگر متعهد به دفاع از ژاپن و کره جنوبی است.

بر اساس این تحقیق، در کشورهای یونان، آلمان، ترکیه، مجارستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا بیشتر شهروندان به رئیس جمهور روسیه بیش از همتای آمریکایی اش «برای انجام کار درست در رابطه با امور بین المللی» اعتماد دارند.

اینکه ترامپ در میان جمعیت کشورهایی که به طور دیرینه برای منافع نظامی خود به آمریکا متکی هستند با بی اعتمادی شدید روبرو است به دلیل بیانیه های بین المللی او است. در این بیانیه ها مواردی همچون زیر سوال بردن اعتبار و تاثیر ناتو، علاقه به برخورداری کشورهای بیشتر از تسلیحات هسته ای و تهدیدات «آتش و خشم» وی علیه کره شمالی دیده شده است.

طبق تحقیق موسسه پیو، با این وجود ترامپ نسبت به پوتین در کشورهایی مانند انگلیس، کانادا، هلند و لهستان امتیاز بالاتری بدست آورده است.

نتایج این تحقیق نشان داد با وجود اینکه اعتماد به مدیریت امورخارجی پوتین در مجموع پایین است، ولی در بسیاری از کشورها وی نسبت به دونالد ترامپ امتیاز بالاتری دارد.






منبع : آسوشیتدپرس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار