عدم توجه مسئولان به صنعت گردشگری در مازندران
شمال ایران که استان های گیلان، مازندران و گلستان را شامل می شود بخاطر داشتن کشتزارهای بسیار ، جنگلهای فراوان و معادن پرشمار و هوای دلپذیر، پتانسیل زیادی برای صنعت گردشگری دارد ولی متاسفانه از این پتانسیل بخوبی استفاده نمی شود،
کد خبر: ۴۷۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 17 August 2017
به گزارش تابناک مازندران، شمال ایران خصوصا مازندران، بخاطر طبیعت بی همتا و سرسبز و همچنین آب مناسب همواره یکی از مقاصد مهم گردشگری کشورمان محسوب می شود.
 
شهرهای مختلفی که در این سه استان شمالی قرار دارد، هر یک دارای جاذبه های منحصر به فردی می باشد و همچنین اقامتگاه های بسیاری نیز در این شهرها در خدمت مسافران است.
 
در استان سرسبز مازندران مکانهای زیبا و سرسبز فراوانی وجود دارد از جمله منطقه کلاردشت و روستای کندلوس در دره‌های البرز در جنوب دریای خزر، در مازندران قرار دارد و مناطقی ییلاقی با آب و هوایی با رطوبت کمتر و بسیار مناسب سفر های تابستانی اند.

جواهرده نیز منطقه‌ای تاریخی باگل‌های سرسبز است که نیمی از سال پوشیده از برف و در فصل تابستان از هوای بسیار مطبوع برخوردار است.

پارک جنگلی سی‌سنگان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شمال ایران است، تنوع پوشش گیاهی، وجود امکانات رفاهی، این پارک را به مرکز مهم جذب مسافر در استان مازندران تبدیل کرده است.   

موزه حیات وحش خشکه‌داران که تنها جنگل جلگه‌ای و از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال ایران بشمار می‌رود.
جنگل های دو هزار، سه هزار و عباس آباد نیز زیبایی های طبیعی خیره کننده ای دارند. دشت دریاسر تنکابن یکی از زیباترین مناطق شمال ایران است که در قسمت جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دوهزار قرار دارد.....آب پری ، فیلبند و......ساحل زیبای بابلسر از جمله مکانهای دیدنی در این استان می باشد .
 
 گزارش روزنامه گاردین از ییلاقات مازندران
 
روستاهای ییلاقی استان مازندران در ایران ، علاوه بر سرسبزی، با داشتن چشم اندازهای بدیع یخچال ها، چمنزارها و جنگل های مرتفع جلگه ای، مجموعه ای بسیار زیبا از صدها بهشت کوچک و دیدنی هستند

در پسِ گردنه های سرسبز، در دامنه کوههای پر درخت، در پیچاپیچ آبادی ها و جنگل ها و دره های پر آب و در دامنه کوهستان های مه آلود، دهها بهشت کوچک پنهان شده است. در هر کجای این مناطق بکر و بی بدیل که پا بگذاری، غرق تماشای زیبایی های بی مانند و افسون کننده ای می شوی که در این سرزمین سبز رخ نشان می دهند.

سفر به مازندران در فصل بیداری طبیعت، بسیاردیدنی و غیر قابل وصف است . عطر نان های محلی، آوای چلچله ها، شکوفه های معطر، خروش آبشارها و چشمه سارها، همراه با جنگل های تو در تو و ارتفاعات پرگل و گیاه، همه و همه دست به دست هم داده اند تا ییلاقات مازندران هر کدام به یک بهشت کوچک برای بوم گردی تبدیل شود. مازندران بیش از 33 هزار روستای ییلاقی و جلگه ای دارد که یکی از یکی زیباتر و جذاب تر است.

در هوای مطبوع مازندران، پیاده روی در نم نم باران و در بستری از شکوفه ها و  گلهای رنگارنگ و اتراق در زیر سقف های شیروانی، تجربه ای زیبا و جذاب است.
 
 نکته‌ی قابل توجه در معرفی پردرآمدترین مقاصد گردشگری جهان حضور کشور همسایه ترکیه در رتبه‌ بالای این رده‌بندی است.
 
در این شرایط مسئولان صنعت گردشگری ترکیه قصد دارند با قرار دادن این کشور در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان در سال 2023 این کشور را به مقصد 50 میلیون گردشگر تبدیل کرده و درآمدی در حدود 50 میلیارد دلار در سال را وارد چرخه‌ی اقتصادی ترکیه کنند.
 
 به هر روی باید پذیرفت که اصولا ضعف اصلی استان، نبود دیتا و اطلاعات قابل اتکاء برای برنامه ریزی آتی است. فراموش نکنیم که کوه ، جنگل، جلگه و دریا  در هر کشوری ارزشی فراتر از کانی های مدفون آن دارند. آیا توانسته ایم از این نعمت خدا دادی و مائده های بی بدیل به نفع توسعه یافتگی استان مازندران استفاده کنیم ....
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار