معاون استاندار مازندران با بیان اینکه نهادها و دستگاه‌های مازندران باید تا پایان سال 43 هزار شغل ایجاد کنند، گفت: تحقق این مهم نیازمند برگزاری جدی و هفتگی کارگروه اشتغال در نهادهای استانی و شهرستانی به خصوص فرمانداری‌ها است.
کد خبر: ۴۷۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 17 August 2017
به گزارش تابناک : حسن خیریان‌پور طی گفت‌وگویی با بیان اینکه نهادها و دستگاه‌های مازندران باید تا پایان سال 43 هزار شغل ایجاد کنند، اظهار کرد: تحقق این مهم نیازمند برگزاری جدی و هفتگی کارگروه اشتغال در نهادهای استانی و شهرستانی به‌ویژه فرمانداری‌ها است.

وی خطاب به فرمانداران مازندران، افزود: تمام فعالیت‌های حوزه اشتغال می‌بایست به دبیرخانه استانداری ارسال شود، استانداری در حوزه اشتغال‌زایی به صورت هفتگی از مسؤولان مربوط گزارش خواهد گرفت، هرگونه اهمالی پذیرفتنی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران به ایجاد اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه 96 توجه ویژه‌ای به اشتغال روستایی شده، به گونه‌ای که تسهیلات خوبی در این زمینه پرداخت می‌شود، بنابراین باید پیگیری کنیم تا جذب به موقع در این خصوص داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه اعتبار مازندران برای اجرای تبصره 16، 130 میلیارد تومان است، تصریح کرد: این تبصره مربوط به خود اشتغالی و مشاغل خرد است که ضرورت دارد با برگزاری کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها بند (د) تبصره 16 اجرایی شود.

خیریان‌پور به تسهیلات بسته رونق اقتصادی در سال 96 اشاره کرد و یادآور شد: دولت امسال 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای بسته رونق تولید در نظر گرفته است که باید تمهیدات لازم اندیشده شود تا مازندران سهم مناسبی داشته باشد.

وی به طرح روستای نمونه در استان اشاره و بیان گفت: از نظر دولت روستایی نمونه است که بیکار و معتاد نداشته و طلاق و آسیب‌های اجتماعی آن در کمترین میزان ممکن قرار گرفته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در پایان با بیان اینکه در 22 شهرستان مازندران یک روستا را برای دست‌یابی به سطح نمونه در نظر گرفته‌ایم، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امیدورایم که این سه شاخص تا پایان اسفند ماه امسال در سطح مطلوب و قابل قبولی قرار گیرند.





منبع : تنکابن 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار