میران آملی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران: دولت تدبیر وامید در چند سال گذشته با کنترل هوشمندانه واردات برنج در زمان کاشت وبرداشت این محصول در کشور، باعث افزایش انگیزه تولید میان شالیکاران به خصوص درمازندران شده است. در سال های اخیر فرایند تغییرکاربری زمین هایی که به باغات تبدیل شده بود متوقف و درسال جاری دوباره به چرخه کشت برنج برگشت واین فرایند مثبت در افزایش تولید واشتغال کشور نیز تاثیرمستقیم دارد.
کد خبر: ۴۷۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 17 August 2017
به گزارش تابناک : امیر میران آملی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران آمل درمحل اتاق بازرگانی این شهرستان افزود: این تدبیر دولت یازدهم، همچنین باعث افزایش قیمت واقعی برنج برای تولید کنندگان و اشتغال پایدار برای کشاورزان شده است.
وی با بیان اینکه زمان ممنوعیت واردات برنج تا سه ماه پس از آخرین برداشت برنج در کشور تمدید وتصویب شده است، اضافه کرد، در سال های اخیر فرایند تغییرکاربری زمین هایی که به باغات تبدیل شده بود متوقف و درسال جاری دوباره به چرخه کشت برنج برگشت واین فرایند مثبت در افزایش تولید واشتغال کشور نیز تاثیرمستقیم دارد.
وی اضافه کرد، که هرچند اعتقاد راسخ داریم که در فرایند تولید مشکلات زیادی برای شالیکاران وجود دارد که ازجمله مهمترین آن تامین آب مطمئن ودر دسترس است که نیاز است دولت دراین بخش نیز کمک ویژه تری به کشاورزان داشته باشد.
** گسترش همکاریهای تجاری وبازرگانی با کشورهای همسایه دریای خزر
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه با روی کارآمدن دولت تدبیر وامید سطح همکاریهای دوجانبه تجار وبازرگانان استان با شرکای آسیای میانه وحضور در بازار این کشور رو به افزایش است، گفت: درچند سال اخیر وبا حضور سفرا ورایزن های کشورهای آسیای میانه به مازندران ونیز سفر متقابل مسئولان ،سرمایه گذاران وتجار مازندرانی به این کشورها، افق روشنی در سطح مناسبات این مناطق به وجود آمده است.
میران آملی به سفر ماه گذشته سفیر جمهوری ارمنستان در ایران به مازندران وبازدید از ظرفیت ها وتوانمندیهای کشاورزی وصنعتی استان ونشست با مدیران گفت: جمهوری ارمنستان از زمان های دور با ایران اسلامی رابطه خوبی داشته و این کشور از سال ۲۰۰۰ میلادی جزو اتحادیه اوراسیا است که این مهم می تواند دروازه ورود استان مازندران به کشور های اروپا باشد.
وی افزود: سفیر جمهوری ارمنستان آمادگی همکاری خود را با مازندران اعلام کرد و شروع همکاری باید با تلاش دولت شروع شود که ما منتظر خبرهای خوش هستیم.
وی اضافه کرد، که اعتقاد دارم با توسعه خطوط پروازی و تقویت سفرهای دریایی وگردشگری دراین حوزه می توان به افزایش حضور گردشگران، تجار وسرمایه گذاران بیشتر از سوی دو کشور در منطقه باشیم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه این استان در سال گذشته در پرداخت تسهیلات حمایتی دولت درقالب بسته رونق تولید در کشور رتبه نخست را داشته است، گفت: بیش از ۴۷۰میلیارد تومان تسهیلات دراین بخش به واحدهای تولیدی وصنعتی بخش کشاورزی وصنعتی استان پرداخت شد، اما معوقات این واحدها به سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی درکنار بانک ها باعث شد تا بخش زیادی از این تسهیلات دریافتی واحدها صرف پرداخت بدهی ها شود.
میران آملی همچنین از دریافت پروانه ساختمان برای ساخت دفتر مستقل نمایندگی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در آمل خبر داد و افزود: این دفتر در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع در بلوار منفرد نفرد نیاکی آمل با تلاش نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تهیه شد و کلنگ ساخت این مهم در هفته دولت به زمین زده خواهد شد.




منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار