معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: برای صادرات محصولات مرکبات و کیوی مازندران به ولگاگراد رایزنی شده است.
کد خبر: ۴۷۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 17 August 2017
به گزارش تابناک : حسن خیریان پور در حاشیه نشست کاری مدیران دولتی مازندران و ولگاگراد در رابطه با جلسه صبح امروز طرف‌های دولتی استان‌های ولگاگراد و مازندران در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر ضمن تشکر از همکاری‌های استانداری ولگاگراد برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های استان مازندران در این شهر، بر گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری فی‌مابین، همکاری بیشتر و شناسایی مشکلات و موانع احتمالی تاکید کرد.

وی افزود: در این جلسه برای افزایش همکاری‌ها و ارتباطات بیشتر بر افزایش همکاری‌های گمرکی، حمل‌ونقل تاکید شد و از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه مسائل سیستم بانکی بوده است زیرا تجار ایرانی به دلیل نوسانات روبل، تمایلی به داد و ستد با واحد رویل ندارند.

وی ادامه داد: از دیگر مباحثی که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت درنظرگرفتن خط اعتباری برای مبادلات بانکی به اندازه کافی، فقدان مرکز حقوق برای تجار و بازرگانان ایرانی در ولگاگردد یا روسیه، وجود برخی سخت‌گیری‌ها در رابطه با صدور روادید برای تجار و فعالان اقتصادی، راه‌اندازی مرکز تجاری در ولگاگراد برای مازندران و متقابلاً از طریق ولگاگراد در ساری بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: همچنین در این جلسه، در زمینه ظرفیت‌های مختلف؛ اعم از کشاورزی، صنعت و گمرک از سوی مسئولان مربوطه هر دو استان توضیحات مبسوطی ارائه شد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که ماحصل مباحث مطروحه در این جلسه اعم از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و اشتراکات فیمابین و موانع احتمالی فهرست و احصا شود و همچنین، پیشنهاد شد که کمیته کاری برای پیگیری مصوبات و توافقات دوطرف در این جلسه تشکیل شود و به‌صورت ویژه از طریق دو اتاق بازرگانی استان مازندران و ولگاگراد و کمیته کاری بخش خصوصی شکل گیرد..

خیریان پور یادآور شد: مقرر شد که ماحصل جلسه امروز، به‌صورت تفاهم‌نامه مکتوب و با امضا طرفبن و تشکیل کمیته‌های کاری به‌صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه، در این سفر، صادرات مرکبات و کیوی از مازندران به ولگاگراد به‌صورت ویژه و عملیاتی پیگیری شد تا منتهی به عقد قرارداد شود، خاطرنشان کرد: مازندران تولید مازاد بر مصرف مرکبات و کیوی دارد و این دو محصول بسیار مورد نیاز بازارهای ولگاگراد است و آن‌ها علاقمندند تا مرکبات مازاد مازندران به ولگاگراد صادر شود.

وی تصریح کرد: در ادامه قرارداد صادرات مرکبات و کیوی از مازندران به ولگاگراد، در زمینه صادرات گل و گیاه، گوشت سفید و مرغ نیز تأکید شد.

اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به مرکزیت مازندران که با حضور ۴۲ شرکت از روز چهارشنبه در ولگاگراد آغاز به کار کرد تا روز شنبه ادامه دارد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار