معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به تولید ۷۰ درصد صنعت سلولز کشور در استان گفت: این استان قابلیت های خوبی برای صادرات محصولات صنعتی دارد.
کد خبر: ۴۷۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 17 August 2017
به گزارش تابناک : علیرضا یوسف نژاد بعدازظهر پنجشنبه در نشست کاری مدیران استان ولگاگراد با مازندران اظهار داشت: شرایط حاکم بر فضای دنیا ایجاب می کند که دو کشور توجه ویژه ای به مناسبات داشته باشند و این امر در سیاست های دولت روحانی و پوتین دیده می شود و امیدوارم این تعاملات سبب ارتقای تراز تجاری بین دو منطقه شود و به مقدار واقعی برسد

وی با اظهار اینکه استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی شناخته شده است اما حوزه صنعت و تولید نیز از قابلیت خوبی برخوردار است تصریح کرد:۷۰ درصد صنعت سلولزی کشور در استان تولید می شود و از این نظر قطب اصلی کشور هستیم و ۷۰ درصد ام دی اف کشور را تولید می کنیم.

یوسف نژاد با عنوان اینکه ۴۵ درصد نئوپان کشور و ۲.۵ میلیون تن میلگه گرد در استان تولید می شود افزود: می توانیم از ظرفیت استان ولگاگراد برای صادرات محصولات بهره بریم.

معاون سازمان صنعت و معدن مازندران یادآور شد: در زمینه قطعات خودرو مازندران جزو پنج استان برتر کشور است و در این مسیر ۱۰۰ بنگاه فعال داریم و در زمینه فرش ماشینی نیز از قابلیت های بزرگ استان است و در نمایشگاه جاری نیز واحدهای صنعتی استان حضور یافتند و با توجه به زیرساختهایی فراهم شده از جمله پایانه، گل و گیاه و لجستیک مقدمات تعامل دو استان فراهم شده است.

وی افزود: امیدواریم با فضای ایجاد شده و با حضور سرمایه گذاران طرح های نیمه تمام به نتیجه و بهره برداری رسد و فضای تسهیل در مناسبات دو کشور ایجاد و تعرفه ترجیهی برای مزیت های دو استان فراهم شود.

نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران به مرکزیت مازندران از روز سه شنبه در ولگاگراد گشایش یافت و تا روز شنبه ادامه دارد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار