روز جمعه در استان‌های ساحلی خزر بارش‌های رگباری خواهیم داشت که این بارش‌ها در شرق گلستان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار است و فردا در ارتفاعات زاگرس مرکزی، هرمزگان و بوشهر رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۴۷۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ 17 August 2017
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در شمال غرب و غرب کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات شرقی البرز ابرناکی و در برخی مناطق رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
 
در دامنه‌های جنوبی زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان، رشد ابر همراه با رگبار باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود؛ در شرق کشور نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با پدیده گرد و خاک همراه خواهد بود.
 
‌‌روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های رگباری خواهیم داشت که این بارش‌ها در شرق گلستان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ در این روز ناپایداری‌هایی در ارتفاعات زاگرس مرکزی و نیز استان‌های هرمزگان و بوشهر به شکل رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.
 
همچنان در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌‌شود و در روز شنبه هفته‌ آینده بارش پراکنده در استان‌های مازندران و گلستان انتظار می‌رود.
 
رگبار موقت باران در فصل تابستان اغلب به شکل ناگهانی رخ می‌دهد و روان آب حاصل به‌طور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل‌ها می‌شود.
 
داشتن آمادگی لازم برای واکنش مناسب به‌خصوص عشایر برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مناطق یاد شده و در بازه‌های زمانی بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات توصیه می‌شود.        
 
آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 37 و 25 درجه خواهد بود.
 
فردا اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ‌ شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مر‌کز استان خواهد بود.
 
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 19 مرداد امسال 213.8 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 235.8 میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری 90.7 درصد بارش سال گذشته است.
 
بیشترین میزان بارش در هفته چهل ششم متعلق به منطقه لواسان استان تهران به میزان 2 میلی‌متر بوده است.
 
کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتر خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی از اینجا مشاهده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار