نخستين نمايشگاه اختصاصي توانمندي هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران با محوريت مازندران از امروز در ولگاگراد روسيه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۸۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 19 August 2017
به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري،حسن خيريان پور ، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران در آيين افتتاحيه اين نمايشگاه گفت: سياست خارجي دولت جمهوري اسلامي ايران در راستاي تأکيدات دكتر حسن روحاني رئيس جمهوري ، تقويت رابطه با کشورهاي حاشيه درياي خزر است.
 
 وي ادامه داد: بسيار خرسنديم که به اتفاق تعدادي از توليد کنندگان و مديران براي تعميق روابط تجاري، اين فرصت ايجاد شد.           
معاون استاندار مازندران با بيان اين که مازندران با دارا بودن ساحلي وسيع و همچنين قرار گرفتن در کريدور شمال به جنوب از فرصت خوبي برخوردار است، تاکيد کرد: توليد بيش از 70 نوع محصول کشاورزي و بيش از سه هزار واحد صنعتي، همچنين بنادر امير آباد، فريدونکنار و نوشهر و فرصت هاي فراوان گردشگري از مهم ترين فرصت هاي استان ما به شمار مي آيد.
 
وي با اشاره به اين که در صورت رفع موانع حمل و نقل، گمرک و بانک فرصت خوبي براي برقراري مناسبات ايجاد مي شود، تصريح کرد: بازديد کارشناسان و توليدکنندگان از دو کشور به رفع اين موانع کمک خواهند کرد.
خيريان پور افزود: توسعه همکاري هاي علمي و دانشگاهي دو طرف، معرفي توانمندي ها براي بخش خصوصي، برقراري نمايشگاه هاي سالانه، تشکيل مرکز تجاري در رفع موانع صادرات و واردات، تشکيل مرکز تجاري و تبادل دانش فني از جمله پيشنهادهاي ماست
 
همچنين الکساندر الکساندروويچ ، معاون استاندار ولگاگراد در جريان بازديد از اين نمايشگاه با بيان اين که اين نمايشگاه براي اولين بار برگزار مي شود، از طرف استاندار ولگاگراد به مهمان هاي ايراني خوش آمد گفت.
 
الکساندروويچ با اشاره به اين که در اين نمايشگاه با ظرفيت هاي کوچکي از مازندران آشنا شديم، افزود: استان هاي ولگاگراد و مازندران در حوزه صنعت و کشاورزي بسيار نزديک به هم هستند.
وي با بيان اين که مهم ترين هدف ما همکاري و در اختيار گذاشتن فرصت ها به هم است، تصريح کرد: در اين نمايشگاه مشاهده شدکه مي توانيم از ظرفيت هاي صنعتي مازندران به خوبي استفاده کنيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار