سفر تئاتری دو گروه ایران و آلمان مسیر مشخصی ندارد چرا که دیالوگ و بازی در تئاتر شورایی توسط تماشاگران و از آنها تاثیر می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 19 August 2017

به گزارش تابناک : عباس ابوالحسنی هنرمند مازندرانی اعزام به آلمان در گفت‌وگویی اظهار کرد: به اتفاق خانم زهرا السادات امینی به عنوان بازیگر در پروژه تئاتر شورایی حضور می‌یابیم.

وی افزود: این پروژه یکی از پروژهای تور بین فرهنگی مؤسسه روابط فرهنگی خارجی ایفا به مناسبت 100 سالگی این انیستیتو است که در تاریخ 13 تا 20 شهریور ماه امسال با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ویشار در شهر درسدن و به میزبانی مؤسسه (مرکز هنرهای اروپایی درسدن)اجرا می‌شود.

این هنرمند بابلی با اشاره به اینکه در تئاتر شورایی ارتقای آگاهی سیاسی با تئوری آموزش ادغام می‌شود، تصریح کرد: سفر تئاتری دو گروه ایران و آلمان مسیر مشخصی ندارد چرا که دیالوگ و بازی در تئاتر شورایی توسط تماشاگران و از آنها تاثیر می‌گیرد.

 ابوالحسنی خاطرنشان کرد: تئاتر شورایی از مسیر دموکراتیک درصدد است ایده‌های مشترک و راه حل‌ها را با هم ادغام کند تا شکل متعهدی از سرگرمی و تئاتر را به وجود آورد.

این هنرمند با اشاره به اینکه برنامه تبادل فرهنگی در چارچوب سیاستگذاری دولت فدرال آلمان مبتنی بر گفت‌وگو با جهان اسلام تبیین شده است، یادآور شد: این برنامه توسط اداره خارجه فدرال آلمان در چارچوب  گفت‌وگوی فرهنگی اروپایی ـ مسلمان سازماندهی شده و توسط مؤسسه ایفا (مؤسسه روابط فرهنگی خارجی) اجرا می‌شود.

ابوالحسنی گفت: با فراخوان بین‌المللی حدود 600 پروپازل ارسال شد که از این میان هشت طرح انتخاب شد که یکی تئاتر ایران تحت عنوان صلح بود.





منبع : بسیج 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار