شهر آمل یکی از گران ترین شهرهای استان مازندران در زمینه مسکن است. اگرچه افزایش قیمت ها در شهر آمل به نسبت سایر شهرها بیشتر صورت می گیرد اما بخش مسکن نسبت به سایر بخش ها با رشد فزاینده تری روبرو است.
کد خبر: ۴۸۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 19 August 2017

به گزارش تابناک : توکلی نژاد عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان شهرستان آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از عوامل تاثیر گذار قیمت ساختمان اوضاع ستادی شهرداری و شورای شهر است، عنوان کرد: هزینه‌های شهرداری سربار قیمت برای بخش مسکن است و عوامل گرانی آپارتمان در شهر آمل تاثیر مستقیمی از فعالیت های شهرداری آمل می پذیرد.

وی با بیان اینکه عامل اصلی گرانی مصوبات و مشکلات شهرداری است، افزود: در برخی سال ها تراکم واحدهای مسکونی در آمل حتی گران تر از تهران است و این امر نشان می دهد قیمت مسکن در آمل تحت تاثیر متغیرهایی مانند دستمزد، قیمت مصالح و بیشتر از همه از سیاست‌های شورای شهر و شهرداری آمل تاثیر می گیرد.

جهانگیر آذری مدیرعامل انجمن انبوه سازان شهرستان آمل  و منتخب مردم آمل در شورای پنجم نیز با اشاره به اینکه بافت فرسوده شهر آمل ناکارآمد شده است باید به سمت نوسازی حرکت کند، گفت: این امر در طرح تفصیلی و جامع دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار با بسترسازی مناسب وارد شهر می شود و سرمایه گذاری که در پیچ و خم اداری گرفتار شود وارد این حیطه نمی شود، اظهار کرد: آمل توانمندی خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد.

آذری با بیان اینکه آمار میزان ساخت و سازهای شهری شش ماهه و یکساله است اما هجمه ای برای دریافت پروانه در روزهای پایانی سال به دلیل تخفیف شهرداری صورت می گیرد که در ماه های نخست سال این امر کمتر دیده می شود؛ اظهار کرد: ۴۰ تا ۵ درصد کاهش ساخت مسکن در آمل در یک سال اخیر صورت گرفته که رکود مسکن را به دنبال داشته و عدم توان خرید مسکن در آمل با وجود تعداد ساخت بالا وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنیم، گفت: از محل افزایش عوارض درآمد کسب کردن تیشه به ریشه اقتصاد شهر زدن است و اگر از سرمایه گذار حمایت وجود داشته باشد نیازی به کسب درآمد شهری از محل افزایش عوارض‌ها نیست.

مدیرعامل انجمن انبوه سازان آمل با اشاره به اینکه دلیل گرانی مسکن در آمل قیمت زمین، قیمت مصالح، دستمزد و عوارض شهرداری است، افزود: حتی در سواحل مازندران زمین ارزان تر از آمل است اما آمل یکی از گران ترین شهرهای کشور در زمینه عوارض است.

وی گفت: برای رونق بخش مسکن، سامانه فروش تولیدات آمل راه اندازی شده است؛ تا از این طریق بتوانیم در کنار ایجاد شغل؛ برای شهرستان نیز جذب سرمایه گذار صورت دهیم.





منبع : ایسنا 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار