رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت استان مازندران گفت: برای خروج از این رکودی که دست به گریبان هستیم چاره ای جز صادرات مازاد فروش محصولات تولیدی نیست.
کد خبر: ۴۸۰۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹ 19 August 2017
 ایسنا، سید مجتبی رضوی در دومین جلسه کمیته توسعه صادرات صنعتی و معدنی استان اظهارکرد: برای عبور از چالش های صادرات باید از تجار و مدیران دلسوز و حامی بازرگانی خارجی کمک گرفته و اگر طرح تحقیقی، برنامه و ایده ای دارند آن را دریافت و پس از بررسی و جمع بندی آن را پیاده سازی کنیم.
 
وی افزود: برای خروج از این رکودی که دست به گریبان هستیم چاره ای جز صادرات مازاد فروش محصولات تولیدی، وجود ندارد.
 
رئیس کمیته توسعه صادرات صنعتی و معدنی استان تاکید کرد: لازم است در این شرایط کاملاً مسئولانه عمل کرده و فروش خارجی را جدی بگیریم تا به واحدهای تولیدی و اقتصاد استان و کشور کمک شود.
 
وی افزود:  باید راهکارهایی را دنبال کنیم تا بازرگانی خارجی تسهیل و تسریع شده و وضع موجود را ارتقا داده و شرکت ها و بازرگانان را به کارگیری کنیم.
 
رضوی گفت: برای خروج از رکود در صنایع کوچک و متوسط جهت صادرات نیازمند چنین شرکت های واسط بوده و باید تمامی تلاش خود را به کارگیریم و از ناامیدی و یاس نیز به شدت پرهیز کنیم.
 
لزوم تشکیل کمیته عارضه یابی فروش خارجی تولیدات مازندران  
 
مدیرکل سرمایه گذاری استانداری نیز از لزوم تشکیل کمیته عارضه یابی فروش خارجی واحدهای تولیدی خبر داد.
 
لیلا واثقی گفت: بررسی و ساماندهی صادرات کالاهای تولیدی نقطه عطفی در استان به شمار می رود اما لازم است با تشکیل کمیته عارضه یابی فروش خارجی واحدهای تولیدی، به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات چالش ها، موانع و استانداردهای کشورهای هدف مورد تجزیه و تحلیل علمی قرار گرفته شود، افزود: باید تجربیات صادرکنندگان همان گروه کالایی با کشورهای هدف نیز مورد کنکاش واقع شود.
 
واثقی با اشاره به این نکته که همه تولیدکنندگان و هر فردی نمی تواند تاجر خوبی باشد خواستار لینک شدن صادرکنندگان تازه وارد با برند پیشتازها در امر صادرات و با تجربه ها در این ارتباط شد.
 
وی  تصریح کرد: فرآوری مواد خام و صدور کالاهای با ارزش افزوده بیشتر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار