مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه سال گذشته در حوزه گازرسانی کار بزرگی در استان رقم خورد، گفت: قطع وابستگی گاز مازندران به خارج از کشور نتیجه تلاش جهادی و فعالیت‌های مستمر کارکنان و کارشناسان شرکت گاز مازندران بوده است.
کد خبر: ۴۸۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 23 August 2017
به گزارش تابناک : محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده طی گفت‌وگویی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه گازرسانی کار بزرگی در استان رقم خورد، اظهار کرد: قطع وابستگی گاز مازندران به خارج از کشور نتیجه تلاش جهادی و فعالیت‌های مستمر کارکنان و کارشناسان شرکت گاز مازندران بوده است.

وی با اشاره به قطع گاز مازندران در سال 86 توسط ترکمنستان افزود: در آن زمان دولت برای حل مشکل گاز مازندران مجبور شد 9 برابر بیشتر از قیمت قبلی برای واردات گاز پول پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در بهمن سال 86 به این نتیجه رسیدیم که انتقال گاز از خط دامغان کیاسر به طول 170 کیلومتر بهترین گزینه است اما تا سال 93 مسکوت ماند.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از سال 93 این طرح را در دستور کار خود قرار داد، بیان کرد: اعتبار این پروژه مصوب شورای عالی اقتصاد است که زمینه‌های امید را در دل کارکنان شرکت گاز جهت قطع وابستگی مازندران به گاز ترکمنستان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد این خط، به ازای طلب ارزی، از هند ورق فولادی وارد کردیم، خاطرنشان کرد: مسئولان مازندران با همکاری مسئولان کشوری گاز را به مردم مازندران هدیه کردند که نتیجه آن از بین رفتن همیشگی نگرانی قطع گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران زمان اتصال شهرستان کیاسر به گاز شهری را شهریور ماه اعلام کرد و یادآور شد: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار مازندران تا پایان سال 97 از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

این مسئول با اعلام اینکه شرکت گاز آمادگی دارد تا زمینه سرمایه‌گذاری شرکت‌های پتروشیمی را در مازندران ایجاد کند، تاکید کرد: گاز، ماده خام پتروشیمی است و اکنون که مازندران از این نعمت برخوردار است، برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های پتروشیمی در مازندران آمادگی لازم را داریم.

ابراهیمی در مورد مشترکین گاز استان گفت: بیش از یک میلیون و 250 هزار مشترک گاز در استان داریم که 65 هزار مشترک با هزینه 350 میلیارد تومان در سال 95 به مشترکان گاز استان اضافه شدند.

وی تعداد پیمانکاران پروژه‌های مربوط به شرکت گاز مازندران را 300 شرکت دانست و اظهار کرد: در حال حاضر 450 میلیارد تومان پروژه در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه تمام روستاهای جنوبی و جنگلی دارای گاز شده‌اند، تصریح کرد: امسال 23 هزار خانوار به مشترکان روستایی شرکت گاز مازندران اضافه خواهند شد.

ابراهیم‌زاده افزود: 366 روستا تا پایان امسال گازکشی می‌شوند.

وی میانگین پرداختی به پیمانکاران را حداکثر دو ماه دانست و در مورد مطالبات شرکت گاز استان، بیان کرد: تا به الان 146 میلیارد تومان از مردم و از صنایع استان طلبکاریم که 70 درصد از این مبلغ مربوط به خانوار شهری است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه دولت به ما تکلیف کرده که باید بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را از محل درآمدهای گازبها به دست آوریم، گفت: انتظار داریم مردم و صنایع در پرداخت بدهی گاز بهای خود دقت نظر داشته باشند تا ما نیز بتوانیم ارائه خدمات بهتر و بیشتری داشته باشیم.




منبع : تنکابن 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار