معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران، گفت: استان مازندران رتبه دوم کشور را در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در سطح کشور بعد از تهران دارد.
کد خبر: ۴۸۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 23 August 2017
به گزارش تابناک : حسن خیریان‌پور، ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در رابطه با بخش عملکردی اقتصادی استان گفت: در سال ۹۵، با پرداخت هزار و ۱۰۸ فقره تسهیلات از محل بسته رونق تولید به مبلغ، ۴۰۰ میلیارد تومان، معادل ۱۰۳ درصد در میان ۳۱ استان کشور، رتبه اول را از لحاظ تعداد احراز کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در رابطه با عملکرد در حوزه اداری گفت: با نگاه نوسازی و بازسازی ادارای، اعمال نظارت اتحادیه و هدایت دستگاه‌های اجرایی استان برای حفظ سیاست‌های عمومی دولت و ایجاد هماهنگی، ۴۸ جلسه شورای اداری استان را از زمان تصدی استاندار در سطح استان و ۵۵۶ جلسه شورای اداری شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها برگزار کردیم که قبلا هیچ نظم و انضباطی از این جهت وجود نداشته است.
وی در رابطه با عملکرد حوزه درون سازمانی به بازسازی درون سازمانی استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اشاره کرد و افزود: چارت سازمانی استانداری را متناسب‌سازی کردیم که به نتیجه رسید و شرح وظایف استانداری بازنگری و به واحدهای مرتبط ابلاغ شد و درجه‌بندی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بررسی شد و در شهریور ماه به مرحله نهایی خواهد رسید.
خیریان‌پور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هشت گانه نظام اداری کشور را در زمینه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک، برشمرد و گفت:سعی بر این بود که با برون‌سپاری خدمات و اجرای دولت الکترونیک در سطح استان تلاش شود تا از فناوری‌های نوین استفاده بهینه صورت گیرد.
وی با بیان لینکه برای برون‌سپاری خدمات ۷۰ پیشخوان دولت در استان ایجاد شد، یادآور شد: قبلاً ۱۶ دستگاه خدمات را به‌صورت الکترونیکی از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌دادند که این مورد را به ۲۶ دستگاه ارتقا دادیم، همچنین قبلاً ۱۴۰ خدمت از طریق دستگاه‌ها توسط دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شد که به ۲۲۰ خدمت ارتقا پیدا کرد و ۲۳۶ خدمت نیز احصا که به دستگاه‌ها ابلاغ و در قالب تفاهم‌نامه پیگیری خواهد شد.
خیریان‌پور افزود: با توجه به نام‌گذاری سال، برنامه‌هایی مدون و با تأیید استاندار، ابلاغ شد و به جد پیگیر آنها خواهیم بود که از جمله رئوس این برنامه‌ها، تمرکز بر محوریت اقتصادی، فعال‌سازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان‌ها است که تاکنون ۴۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان و شهرستان‌ها برگزار و در همین راستا، با توجه به بسته‌های پنجگانه ابلاغی رونق تولید دولت، اولویت‌های اقتصادی استان فهرست و به دستگاه‌ها برای اجرا ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه یکی از بسته‌های رونق تولید، تجارت خارجی و توسعه صادرات غیرنفتی است، گفت: ما با تمرکز بر فعالسازی دیپلماسی افتصادی، سعی کردیم تا توان استان برای توسعه صادرات متمرکز شود.
خیریان‌پور با اشاره به سهمیه ۹۸۰ هزار نفری ایجاد اشتغال در کل کشور برای سال ۹۶ و سهمیه حدود ۳۵ هزار نفری آن در مازندران از افزایش آن به حدود ایجاد ۴۳ هزار شغل با توجه به تکلیف استاندار خبرداد و افزود: هدف‌گذاری برای ایجاد ۵۳ هزار شغل در دستگاه‌ها را پیگیر خواهیم بود و در این راستا فعالسازی کارگروه اشتغال استان به‌صورت هفتگی، جذب تسهیلات همه تسهیلاتی که در قانون بودجه کشور پیش‌بینی شد فهرست شد و به جد پیگیر هستیم.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار