سعید نمکی گفت: محیط زیست نمی خواهد و نباید مانع توسعه باشد اما این به معنای موافقت با هر نوع پروژه توسعه ای حتی به قیمت تخریب محیط زیست نیست.
کد خبر: ۴۸۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 24 August 2017
به گزارش تابناک : نخستین نشست معاونین محیط طبیعی ادارات کل محیط زیست استان ها در دولت دوازدهم روز چهارشنبه اول شهریور با حضور مشاورین ارشد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی این سازمان با هدف تبیین سیاست ها و برنامه های سازمان در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور در محل تالار سرو پارک پردیسان برگزار شد.

سعید نمکی مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست ضمن یادآوری چالش بزرگ کشور در بحث اشتغال و توسعه، تصریح کرد: محیط زیست نمی خواهد و نباید مانع توسعه باشد اما این به معنای موافقت با هر نوع پروژه توسعه ای حتی به قیمت تخریب محیط زیست نیست.
 
سعید نمکی ضمن اشاره به کاستی ها و چالش های کنونی محیط زیست طبیعی از جمله عدم برخورداری از نیرو و امکانات و تجهیزات کافی، عدم ارتقاء و روزآمدی شیوه های سرشماری حیات وحش و حفاظت از مناطق تحت مدیریت، گفت: کمبود نیرو یا امکانات نباید به عدم ایفای درست مسئولیت ها، تکالیف و وظایف سازمان حفاظت محیط زیست منجر شود.

نمکی با یادآوری این موضوع که یگان حفاظت محیط زیست مجموعه ای نظامی است، خاطرنشان کرد: شیوه رفتار و پوشش نیروهای این یگان باید منطبق با شاخص های مجموعه های نظامی باشد و باید از هر گونه بی انظباطی در این حوزه پرهیز شود.

مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی و جوامع بومی و محلی در حفاظت از مناطق تحت مدیریت محیط زیست تاکید کرد و افزود: موضوع قرق های اختصاصی از جمله مباحثی است که در همین راستا باید مورد توجه و اولویت قرار گیرد.

رویکردهای کنونی در بخش شکار نیازمند بازبینی است

وی ادامه داد: باید از ظرفیت بخش خصوصی و نهادهای مختلف برای پاکسازی چهره طبیعت از زباله در مناطق حفاظت شده کمک گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: بهره مندی خردمندانه از مناطق حفاظت شده، شیوه و رویکرد نوین جهانی در مدیریت این مناطق با استفاده از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی و مردم است و ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و بنابراین باید با لحاظ تمامی شاخص ها و استانداردهای روز جهانی برای حرکت در این مسیر گام برداریم.

نمکی با بیان اینکه رویکردهای کنونی در بخش شکار نیازمند بازبینی است، گفت: این موضوع نیازمند پایش دقیق و گردآوری اطلاعات آماری درست از وضعیت حیات وحش در کشور و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به گستره فعالیت خیرین در کشور داشت و خاطرنشان کرد: بدون شک بخشی از این سرمایه عظیم اجتماعی و مالی می تواند در حوزه محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد و البته این موضوع نیازمند تعامل، تلاش و برنامه ریزی هدفمند در استان ها و ستاد است.

وی ضمن یادآوری چالش بزرگ کشور در بحث اشتغال و توسعه، گفت: محیط زیست نمی خواهد و نباید مانع توسعه باشد اما این به معنای موافقت با هر نوع پروژه توسعه ای حتی به قیمت تخریب محیط زیست نیست.






منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار