نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه زیرساختهای عمرانی در شرق استان، گفت: ۱۴۰ پروژه عمرانی امسال در شرق مازندران افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۸۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 24 August 2017
به گزارش تابناک : علی محمد شاعری شامگاه چهارشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه شرق مازندران در اداره جهادکشاورزی نکا با گرامی‌داشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: امیدواریم کار، اندیشه و سبک زندگی این شهدای والامقان باید الگوی رندگی و کاری ما باشد.

وی افزود: مجلس با حوصله و تمام وقت وزرای معرفی شده به بررسی پرداخت و عملکرد چهار سال گذشته دولت مورد بررسی، سنجش  و تحلیل قرارگرفت و با دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت اعتماد کرد که اکنون باید پای کار بیاید و پیگیر مطالبات مردم و چالش‌های با برنامه‌ریزی و اقدام و عمل جهادی رفع شود.

شاعری گفت: اکنون دیگر نباید مشکلات و کاستی‌ها را پای دولت قبل بگذاریم زیرا اکنون دولت قبل خودش بوده که باید با برنامه‌ریزی علمی، پرهیز از هرگونه اتلاف وقت و با پشتکار قوی چالش‌های پیش روی جامعه نظیر رکود، بیکاری، بحران آب ، بحران محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی و خارج کردن کشور از فقر و بی عدالتی گام بردارد.

شاعری گفت: از هفته دولت تا هفته دفاع مقدس امسال،140پروژه با 150میلیارد تومان اعتبار در سه شهرستان نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران شامل 12پروژه درمانی و بهداشتی، ایجاد مرکز ام آر آی امام خمینی (ره) بهشهر، مرکز جامع سلامت، کلنگ زنی فازدو بیمارستان ثامن الائمه گلوگاه، کلنگ زنی فاز دو بیمارستان امام حسین (ع) نکا، افتتاح گازرسانی به 10روستا، بهبود و تامین آب شرب، آب‌شیرین کن گلوگاه و شبکه فاضلاب مسکن مهر میلم کوتی بهشهر بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: در زمینه آسفالت راه روستایی، بین شهری و شهری 50 کیلومتر پروژه به بهره‌برداری می رسد و نیروگاه 25مگاواتی بهشهر با 70 میلیارد تومان در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

نماینده مردم شرق مازندران در خانه ملت در زمینه منطقه آزاد بندر امیرآباد گفت: دردنیا مناطق آزادی موفق هستند که زیرساخت آن از قبل آماده باشد و منطقه آزاد دارای شاخص و معیارهایی است که بندر امیر آباد با توجه به حمل و نقل ریلی، هوایی،جاده ای، هفت میلیون تن تخلیه و بارگیری، نزدیکی به دو فرودگاه گرگان و ساری، نبود گره ترافیکی و نزدیکی به شهرک صنعتی دارای تمام شاخص‌ها بوده که البته تشخیص منطقه آزاد شدن برعهده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و استانداری است .

شاعری در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر تغییر استاندار مازندران، بیان کرد: استاندارمازندران تاکنون عملکرد خوبی داشت و توانست استان را با وحدت و همدلی بدون تنش اداره کند و با برگزاری دو انتخابات بزرگ و باشکوه و مشارکت حداکثری در کشور خوش درخشید که تا زمانی که کارآمدی، انقلابی بودن، متخصص و با تجربه در منصب استانداری باشد از او حمایت می‌کنیم.

وی گفت: برای احیا میانکاله اعتبار ملی و استانی خوبی اختصاص یافت که امیدواریم با لایروبی تالاب میانکاله نگذاریم بیش از این خشک شود و تلاش داریم با آبگیری سد گلورد کم آبی را مدیریت کنیم و فصل زراعی آینده آب کشاورزی پایین دست برای کشاورزی تامین شود.

شاعری ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری، حفاظت از پوشش جنگل و تنفس جنگل می‌تواند منابع آبی را حفظ کند.

وی در زمینه اهمیت صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی افزود: دولت 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی جهت توسعه صنایع تبدیلی روستایی و گردشگری با نرخ شش درصد اختصاص داد.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار